Tämä on kaikille avoin keskustelualue. Muistathan kuitenkin käyttäytyä kohteliaasti ja noudattaa netikettiä. Emme hyväksy henkilöön tai yhteisöön kohdistuvia asiattomia viestejä. Asiattomat viestit poistetaan ylläpidon puolesta.

Tervetuloa, Vieras
Käyttäjätunnus Salasana: Muista minut
  • Sivu:
  • 1

AIHE: Asuminen junaradan varressa

Asuminen junaradan varressa 4 vuotta, 2 kuukautta sitten #222

• Mia
Hei! Teille, jotka asutte Etelä-Haagassa junaradan vieressä, olisi minulla kysymys. Oletteko tottuneet junan ääniin? Itse muutin Etelä-Haagaan muutama päivä sitten ja asun ihan radan vieressä. Mietin vain,että tottuukohan junan ääniin ajan kuluessa, näin aluksi ne ainakin häiritsevät vähän nukkumista.

Muuten on kyllä ihanaa aluetta :)

Vs:Asuminen junaradan varressa 4 vuotta, 2 kuukautta sitten #227

• TS
Olemme asuneet radan vieressä aseman kohdalla jo muutaman vuoden ja muistaakseni junien ääniin tottui noin viikossa. Toisaalta meille kuuluu vain pientä suhinaa, jos ikkunat ovat kiinni. Pidempään kesti tottua pikkulintujen tsirpitykseen aamuisin, sellaiseen en ollut kantakaupungissa tottunut :)

Sujuvan raideliikenteen plussat korvaavat pikkusuhinat reippaasti. Raide-Jokeria odotellessa :)

Vs:Asuminen junaradan varressa 4 vuotta, 2 kuukautta sitten #228

• Radan varrella
Olemme asuneet hyvin lähellä rataa yli 30 vuotta. Sähköjunien ääni ei häiritse lainkaan. En enää muista kauanko siihen tottumiseen meni. Aikoinaan öisin kulki tavarajuna Turkuun ja kesäaikana, ikkunan ollessa auki sen ääneen havahtui. Luulen, että vastaavaa tavarakuljetusta ei enää ole tai emme enää reagoi sen ääneen.

Vs:Asuminen junaradan varressa 4 vuotta, 1 kuukausi sitten #231

• Juha
Asun noin 50 metriä radasta - ei mitään ongelmia. Monesti ikkunasta näkee junan lipuvan seisakkeelle, mutta mitään ei kuulu.

Tietenkin taloissa on eroja...

Vs:Asuminen junaradan varressa 4 vuotta, 1 kuukausi sitten #232

• Tapio
Asuin aikoinani Tapulikaupungissa toistakymmentä vuotta aivan radan vieressä. Minä ainakin totuin ohikulkevien junien ääniin hyvin nopeasti ja sain yöni nukuttua oikein mainiosti! Pääradallahan kulkee paljon tavarajuniakin joten välillä koko kämppä tuntui tärisevän. Rantaradan liikenne on kevyempää. Kulkeekohan Huopalahden ohi koskaan tavarajunia.. Eli ollos huoleton. :) Niin ja kyllä Etelä-Haaga tosiaan on erittäin hyvä ja hieno alue asua! Viihdyn täällä erinomaisesti.

Vs:Asuminen junaradan varressa 4 vuotta, 1 kuukausi sitten #233

• Jussi
Raskasta tavaraliikennettä ei ole, ja meluaita blokkaa äänet aika hyvin. Junat eivät haittaa nukkumista, eikä niitä juuri muutenkaan huomaa!
  • Sivu:
  • 1
Sivu luotiin ajassa: 0.37 sekuntia