Tervetuloa, Vieras
Käyttäjätunnus Salasana: Muista minut
  • Sivu:
  • 1

AIHE: Surkeasti hoidettu kiinteistö

Surkeasti hoidettu kiinteistö 27.09.2011 08:36 #127

• Pitskulainen
Pitäjänmäellä liikkuessani joudun usein ohittamaan alueen, joka sijaitsee Sulkapolku 3:n tontilla (Wossikan talo). Ihmetyttää suuresti, että kuka omistaa tuon kiinteistön ja miksi hänen ei tarvitse huolehtia velvoitteistaan. Tuo alue on kertakaikkiaan hoitamattomassa ja surkeassa kunnossa, ollut jo vuosia. Luulisi ko. paikan olevan erikoisen silmälläpidon alaisena, koska yleinen kulkuväylä menee sen läpi. Kuitenkin kiinteistön edessä olevan aukion laatoitus on ala-arvoisessa kunnossa. Viime vuonna muistaakseni muutama laatta uusittiin, mutta tälläkin hetkellä näky on lohduton.

Tuolta tasolta alas laskeutuvat portaat noudattavat samaa linjaa: täysin hoitamattomat ja talvella esimerkiksi niitä käyttäville suorastaan hengenvaaralliset. Esimerkiksi valaistus on usein puutteelinen tai olematon.
Voisiko esimerkiksi kaupungin herrat tulla katsomaan tuota aluetta, ennen kuin tapahtuu jotakin korvaamatonta.

Vs:Surkeasti hoidettu kiinteistö 27.09.2011 15:50 #128

• Pimu Pitskusta
Hyvä, että viimeinkin tähän kamalaan paikkaan on kiinnitetty huomiota. Lähes henkensä kaupalla pimeällä kulkee kiinteistön edessä olevan aukion poikki, edessä pimeät portaat. Onneksi on sentään likainen kaide vasemmalla, josta tiukasti kiinni pitäen uskaltaa rappuja kävellä. Kauhistuttaa jo nyt ajatus talvesta, silloinhan raput muistuttavat lähinnä liukumäkeä. Kenen on vastuu alueesta?

Vs:Surkeasti hoidettu kiinteistö 06.10.2011 17:23 #129

Pitäjänmäeltä kävellen asemalle tai R-kioskille menee reitti Sulkatorin kautta. Ensin kipuat huonossa kunnossa olevat raput ja sitten taiteilet risojen laattojen välissä. Pelottaa jo ajatus liukkaista, jolloin laatoissa olevat montut aiheuttavat helposti kaatumisia.

Onko todella niin, että kiinteistön omistajaa ei saada korjaamaan rappuja ja torin laattoja?

Vs:Surkeasti hoidettu kiinteistö 27.10.2011 22:06 #130

• loukkaantunut
Portaat ovat tosi vaaralliset. Liukastuin portaissa tosi pahasti reilut kaksi vuotta sitten ja kärsin vieläkin ja nähtävästi loppu-elämänikin liukastumisesta aiheutuneesta murtumasta. Olisinkin haastanut huoltoyhtiön vastuuseen, jos minulla olisi ollut todistaja kaatumisesta. Valitettavasti silloin kun kaaduin en tajunnut loukanneeni itseäni niin pahasti ja naishenkilöltä joka näki kaatumiseni jäi minulta ottamatta nimi ym.tiedot.
Menin portaita alas tosi varovasti(tiesin portaiden kunnon menomatkalta), mutta ei tarvinnut muuta, kuin että siirsin kättäni kaiteelta alemmas ja siinä olin selälläni. Onnekseni minulla oli pehmustettu reppu tavaroineen selässä ja se vaimensi iskua. Ties miten pahasti olisi muutoin voinut käydä. Sen verran kammoa on tullut varsinkin näissä portaissa, että kun talvi ja lumi/jää tulee kierrän Vossikan viereistä tietä alas!

Vs:Surkeasti hoidettu kiinteistö 22.11.2011 12:33 #132

Viimeinkin rappujen yläpäässä kauan pimeinä olleisiin lamppuihin on saatu valot. Sunnuntaina tulin kaupungilta ja yllätyin iloisesti huomattuani kirkkaat valot. Rapuissa tuntui lähes turvalliselta alas kävellessä.

Vs:Surkeasti hoidettu kiinteistö 15.03.2012 20:28 #141

• Tiiina
Moi,
Olen samaa mieltä, että kyseisen kiinteistön hoito on heitteillä. Onko tietoa kuka hallinnoi kyseisetä kiinteistöä?
Heittäkää nimiä kehiin, niin laitetaan pyörät pyörimään.

Vs:Surkeasti hoidettu kiinteistö 22.03.2012 13:08 #142

• Anneli
Soittamalla poliisille asian pitäisi selvitä.

Itse tosin kerran sain heiltä puhelimitse isännöitsijän nimen, mutta se osoittautui 20 vuotta vanhaksi tiedoksi.
Taloyhtiö ei ollut päivittänyt tietojaan PRH:hon, joten itse jatkoin salapoliisityötä ja asia hoitui.

Tuolloinkin oli kyse katuturvallisuudesta, kun rehottavan pensasaidan vuoksi en pystynyt lastenvaunujen kanssa kulkemaan jalkakäytävällä.
  • Sivu:
  • 1
Sivu luotiin ajassa: 0.57 sekuntia