Käpylä-Seura Kannanottoja Kannanotto Ykkösen reittiin

Käpylä-Seuran julkaisemia tai antamia tai Käpylään muuten liittyviä kannanottoja, lausuntoja, julkilausumia ja kommentteja kaupungin suunnitelmiin yms.

Käpylä-Seura on huhtikuun alussa lähettänyt allaolevan kannaoton / lausunnon Helsingin seudun liikenne -kuntayhtymälle.

Helsingin seudun liikenne -kuntayhtymälle.

Käpylä-seura on ilahtunut Ykkösen raitiovaunujen tähän mennessä toteutetusta aikataulu-uudistuksesta.

Tulevaisuuteen positiivisesti ja rakentavasti katsovana kaupunginosayhdistyksenä haluamme esittää Koskelan sairaala-alueen asuntorakentamisen johdosta vielä yhden parannuksen Ykkösen reitille.

Toivomme, että Ykkönen jatkaisi nykyiseltä päätepysäkiltä oikealle Kullervonkadulle ohi K-marketin, jonka nurkalla se kaartaisi vasemmalle Käpyläntielle. Sieltä se kiertäisi seuraavan risteyksen liikenneympyrästä Pohjolankadulle takaisin Pohjolanaukion suuntaan ja siitä eteenpäin kuten nytkin. Tämä ehdotuksemme veisi Ykkösen reittiä Käpylä-Koskela seudun tulevan uudisasutuksen (Koskelan sairaalan alue) painopisteen suuntaan. Se liittyisi luontevasti mm Oulunkylän terveysasemalle vievään palvelulinjaan, joka kulkee mm Kunnalliskodintie-Oulunkyläntie väliä. Esittämämme korttelin kierto palvelisi myös Kunnalliskodintielle (entinen Pohjolan pesulan tontti) tulevaa uutta Senioreiden palvelutaloa.

HSL on 12.6. vastannut näin.