Malminkartano-Kannelmäki yhdystie?

Alueen säännöt
Malminkartanon sivut: malminkartano.fi
Michael Perukangas

Malminkartano-Kannelmäki yhdystie?

Viesti Kirjoittaja Michael Perukangas » 14.10.2008, 14:08

Haluaisin kuulla mielipiteitänne siitä, tarvitaanko Malminkartanon ja Kannelmäen välille tieyhteys? Jos tarvitaan, miksi, ja jollei, niin miksi ei? Ja jos tieyhteys tarvittaisiin, mikä olisi sille paras paikka?

Michael Perukangas
kannelmäkeläinen, Malminkartanossa työskennellyt

Malminkartanolainen

Vs:Malminkartano-Kannelmäki yhdystie?

Viesti Kirjoittaja Malminkartanolainen » 19.10.2008, 14:21

Ilman muuta tarvitaan! Sitä on jo pitkään odotettukin.

Parhaat palvelut tulevat olemaan Kannelmäessä elleivät jo ole. Vai halutaanko helsinkiläisten vievän ostovoimansa Vantaan puolelle (Myyrmanniin)? Sinnehän saatiin se suora tieyhteyskin jo.

Kannelmäen uusi kauppakeskus tulee olemaan nykyistä markettia noin 2,5 kertaa suurempi. Siellä tulee sijaitsemaan mm. suomen suurin Prisma. Lisäksi alueelle tulee uusia toimistoja 17 500 kerros m2, ABC-asema ja uusi terveysasema. Työpaikkoja alueelle tulee yhteensä noin 2 500.

http://www.hs.fi/kaupunki/artikkeli/Kan ... SI1KA033xo?

Tännekö ei suvaita saavuttavan autolla Malminkartanosta? Alle kilometrin matkan sijasta tällä hetkellä täytyy saastuttaa 5 kilometrin matkan verran päästäkseen sinne kehätien kautta.

Luontevin kohta tielle olisi junaradan vieritse ja mielellään samalla tasolla, jolloin nykyiset jalankulkuväylät, pyörätiet ja parkkipaikat säilyisivät entisellään.

Tie voisi nousta junaradan tasalle heti Parivaljakontien ja Kartanonkaaren risteyksestä ja laskeutua alas esim. juuri ennen bussin 42 pääteasemaa.

Näin tieyhteyden aiheuttamat muutokset nykytilanteeseen (luontoon) olisivat mahdollisimman pieniä.

vee

Vs:Malminkartano-Kannelmäki yhdystie?

Viesti Kirjoittaja vee » 23.12.2008, 16:47

1980-luvun alussa kun muutin Malminkartanoon, oli esillä yhdystie Kannelmäkeen rautatiesillan kohdalta. Malminkartanon asukasyhdistys esti sen ja paikallislehdessä jopa ylpeili saavutuksellaan. Perusteena oli ettei Malminkartanoon saataisi palveluita jos tie tulisi. Ei saatu tietä eikä saatu palveluitakaan.
Jos olisi yhdystie, niin Kannelmäestä voitaisiin jatkaa bussilinja Malminkartanoon. Itselläni ei ole autoa. Kävisin useimmin Prismassa, mutta huonojen liikenneyhteyksien takia pääsen Myyrmanniin tai keskustaan nopeammin. Prismaan menee edestakaisin yli tunti pelkkiin matkoihin.
Kun huonojalkainen kaverini Kannelmäestä tulee käymään luonani, niin hän menee ensin bussilla Ruskeasuolle että voi vaihtaa Malminkartanon bussiin.

Pekko

Vs:Malminkartano-Kannelmäki yhdystie?

Viesti Kirjoittaja Pekko » 24.12.2008, 18:25

Ilman muuta yhdystie pitäisi avata / rakentaa
koska se vähentäisi kauttakulkuliikennettä ja
ei tarvitsisi rasittaa pääliikenneväyliä jotka ovat jo muutenkin niin ruuhkaisia.
Siinä säästyy autoilijoilta bensaa sekä aikaa.

Mervi Holm

Vs:Malminkartano-Kannelmäki yhdystie?

Viesti Kirjoittaja Mervi Holm » 30.12.2008, 19:20

Kannatan yhdystietä. Täällä Malminkartanossa on onnettomat palvelut, jotka voisimme saada Kannelmäestä. Luulisi tästä olevan kiinnostunut verottajakin, sillä nyt ainakin meidän perheen palkat valuvat Vantaan puolelle. Toisaalta Honkasuon aluetta lähellä kun asumme, saamme kohta käyttää Vantaan virallisia palveluitakin ihan laillisesti. Mieluummin kuitenkin asioisimme helsinkiläisinä oman kaupungin puolella.

Suurperheen äiti

Vs:Malminkartano-Kannelmäki yhdystie?

Viesti Kirjoittaja Suurperheen äiti » 05.02.2009, 16:04

Helsingin Kaupungin mielestä Malminkartanossa asuu roskaväkeä joka on syytäkin eristää koska ostovoimaakaan ei siellä ole. Menköön Vantaalle ostoksille. Onko tämä totta?

Vantaan Kaupunki taas laski tien rakentamisen kannattavan kun kerran rakensi kunnon tien Myyrmanniin.

Nyt Myyrmanni laajenee ja saa Prisman:

http://www.hs.fi/kaupunki/artikkeli/Myy ... SI1KA025tb

Malminkartanosta on yhtä pitkä matka niin Kannelmäen kuin Myyrmannin tulevaan Prismaan. Autollakin oli vielä pari vuotta sitten. Nykyään on enää reilu kilometri, mutta Kannelmäen Prismaan on edelleen noin 5 km autolla.

Luulisi Hgin virkamiesten pystyvän laskemaan yhdystien kannattavuuden. Vantaalaiset virkaveljet pystyivät ja saivat tiensä tehtyä.

Vai onko todella niin ettei Malminkartanon köyhälle väelle kannata edes teitä rakentaa?

Mikki

Vs:Malminkartano-Kannelmäki yhdystie?

Viesti Kirjoittaja Mikki » 07.02.2009, 00:48

Kannelmäkeläisen näkökulmasta tielle ei juuri ole tarvetta. Neuvola on Malminkartanossa, mutta kyllä sinne jaksaa kävellä ja junallakin pääsee.

Helsingissä on mielestäni liika teitä ja autoja. Yhdystie tuhoaisi Mätäojan huippuhienon virkistysalueen ja toisi molemmin puolin jokea jatkuvan läpiajoliikenteen.

Jos pk-seudun kunnat joskus saataisiin yhdistettyä niin tämäkin ongelma ratkeaisi, kun Malminkartanolaisten palvelut saisi Myyrmäestä. Kolmen kunnan raja-alueiden asukkaat (Myyrmäki, Malminkartano, Konala, Leppävaara, ...) kärsivät eniten näistä tsaarin aikaisista rajaviivoista.

Pitäiskö tässä perustaa joku \"ei enää palaakaan mätäjoesta-järjestö\" jotta Virheiden edustaja jättäisi viheralueiden tuhoamisen rauhaan.

Jos yhdystie tulee muutan Kannelmäestä Vanhasen Masan naapuriin ja ostan markkinoiden isoimman katumaasturin. Sillä on hyvä pöristellä väyliä ja tuhota ilmakehää.

Emilia

Vs:Malminkartano-Kannelmäki yhdystie?

Viesti Kirjoittaja Emilia » 25.05.2009, 16:49

Voi hyvät hyssykät. Junalla pääsee Malminkartanosta Kannelmäkeen kahdessa minuutissa. Sama aika Kannelmäestä Malminkartanoon. Kävellen menee noin 15 minuuttia. Miksi rikkoa kaunista luontoa autotiellä ja saasteilla? Ihana ulkoilualue pirstoutuisi aivan turhan takia! EI KIITOS TURHILLE AUTOTEILLE!

ei motoristeille

Vs:Malminkartano-Kannelmäki yhdystie?

Viesti Kirjoittaja ei motoristeille » 26.05.2009, 15:19

Ei missään tapauksessa yhdystietä. Luontoarvoja kannattaa pitää yllä niin kauan kuin se on mahdollista. Päin vastoin, nytkin pitäisi saada loppumaan mopojen luvaton läpiajo ulkoiluteitä pitkin. Sitä paitsi kaupungin rakennusvirastokaan ei ole yhdystien takana.

VIRKISTYSALUE

Vs:Malminkartano-Kannelmäki yhdystie?

Viesti Kirjoittaja VIRKISTYSALUE » 27.05.2009, 11:02

Mätäjoen varsien maisemat ovat virkistys- ja ulkoilualuetta, eivät moottoriajoneuvoja varten. Ei ole ylivoimainen asia ajaa nykyisiä reittejä.

Vastaa Viestiin