Iloisempi lähiö

Alueen säännöt
Myllypuron sivut: kaupunginosat.net/myllypuro
Stadilainen

Vs:Re[2]: Iloisempi lähiö

Viesti Kirjoittaja Stadilainen » 21.02.2008, 00:39

Voitko silti kertoa jonkun perustelun vaikka uusintana, sillä kertaus on opintojen äiti. Ei kuitenkaan sitä \"ostarin narkkarit ja juopot\"-mantraa enää. Myönnän että maahanmuuttajien määrä on kasvanut silmissä koko Stadissa. Onko se sitten hyvä vai huono asia on jokaisen itsensä päätettävissä. Jos se häiritsee mielenrauhaa, on paras muuttaa pois koko pääkaupunkiseudulta (kuten lienet tehnyt Sinäkin).

Kerro myös mitä kaupunginosia tarkoitat \"Itä-Helsingillä\". Kartalla se on aika laaja käsite.

Mainitsemasi \"häirikön\" Stadin tuntemuksesta päätellen hän ei ole käynyt Helsingissä kuin ehkä luokkaretkellä 70\'luvulla.

Kiitos vastauksesta jo etukäteen.

[b]Taksiautoilija kirjoitti:[/b]
[quote]Onhan ne perustelut kuultu moneen kertaan, se tänne kirjoittava häirikkökin perusteli osittain ihan oikein.

Jos et itse näe mikä muutos siellä on tapahtunut viimeisen viidenkin vuoden aikana niin ei se enää selittämällä parane.

Mahdollisimman mukavaa päivänjatkoa sinne entiisille kotinurkille[/quote]

Taksiautoilija

Viesti Kirjoittaja Taksiautoilija » 21.02.2008, 19:51

En jaksa perustella, tiedät kyllä itsekin ja jos et niin ei sitten.

Olen asunut stadissa ikäni, niin myös vanhempani ja isovanhemmat ja vieläpä heidänkin vanhempansa, en ole muuttanut rakkaasta stadista minnekkään asun nykyisin Kuliksessa (Kulosaari), siksi ehkä ajankin niin useasti myös Itiksen ja Myllikan toplilla.

Kulosaaressa on erittäin mukava ja rauhallista asua, eikä täällä ostarilla ole vetelehtijöitä.

Pidetään lippu korkealla \"stadilainen\"

Taksiautoilija

Viesti Kirjoittaja Taksiautoilija » 21.02.2008, 19:59

Sorry, siis tämä kaupunginosa juttu vielä.

Laajasti ottaen Kulosaarikin kuuluu Itähelsinkiin, olen siis Itähelsinkiläinen siinä kuin sinäkin :)

Omasta mielestäni, saa kernaasti olla erimieltä, ja pitääkin Itähelsinkiin kuuluu kuitenkin: Itäkeskus, Myllypuro, Kontula, Vuosaari, Marjaniemi, Tammisalo, Laajasalo, Puotila, Vartiokylä, Mellunmäki, Jakomäki, Kivikko, oliko ne nyt sitten siinä. Kulosaarta en siis pidä enää Itähelsinkinä.

Varsinaisesti Itähelsingin huonoa mainetta pitää yllä: Itäkeskus, Myllypuro, kontula, Jakomäki.

Tästä nyt tuli laajempi selvitys mutta tämä on minun henkilökohtainen mielipide esitetty kysyttäessä.

Hyvät jatkot, nähdään kun tilaat taksin :)

Stadilainen

Viesti Kirjoittaja Stadilainen » 22.02.2008, 00:07

Kiitos vastauksesta. Nyt uskon että Sinä olet ainakin aito stadilainen. Itse olen sitä (vasta) toisessa polvessa. Faija ajoi taksia opiskeluaikanaan (30-luvulla), ja molemmat veljensä koko aikuisikänsä.

Minusta koko Helsinki on muuttunut huonompaan suuntaan viimeisten parin vuosikymmenen aikana. Ehkä se korostuu tietyillä alueilla, joiden maine ei ole koskaan ollut hyvä. Ei edes silloin kun itse asuit Myllikässä.

Enpä käytä taksia kovin usein, sillä viihdyn itse ratin takana. Kaikkialla Helsingissä.

Hyvät jatkot :)

[b]Taksiautoilija kirjoitti:[/b]
[quote]Sorry, siis tämä kaupunginosa juttu vielä.

Laajasti ottaen Kulosaarikin kuuluu Itähelsinkiin, olen siis Itähelsinkiläinen siinä kuin sinäkin :)

Omasta mielestäni, saa kernaasti olla erimieltä, ja pitääkin Itähelsinkiin kuuluu kuitenkin: Itäkeskus, Myllypuro, Kontula, Vuosaari, Marjaniemi, Tammisalo, Laajasalo, Puotila, Vartiokylä, Mellunmäki, Jakomäki, Kivikko, oliko ne nyt sitten siinä. Kulosaarta en siis pidä enää Itähelsinkinä.

Varsinaisesti Itähelsingin huonoa mainetta pitää yllä: Itäkeskus, Myllypuro, kontula, Jakomäki.

Tästä nyt tuli laajempi selvitys mutta tämä on minun henkilökohtainen mielipide esitetty kysyttäessä.

Hyvät jatkot, nähdään kun tilaat taksin :)[/quote]

Itähelsinkiläinen

Viesti Kirjoittaja Itähelsinkiläinen » 23.02.2008, 00:38

\"Vir sapit qui pauca loquitur.\"

:)

[b]Stadilainen kirjoitti:[/b]
[quote]Kiitosta vaan, eli sitä samaa sinne jonnekin & hyvää jatkoa. Ei aihetta jatkaa.

Stadilainen

Viesti Kirjoittaja Stadilainen » 23.02.2008, 09:47

Kiitos!

\"Trahimur omnes studio laudis.\"

:)

[b]Itähelsinkiläinen kirjoitti:[/b]
[quote]\"Vir sapit qui pauca loquitur.\"

Taksiautoilija

Viesti Kirjoittaja Taksiautoilija » 24.02.2008, 13:46

Nyt riitti, minunkin huumorini loppuu joskus, oli itähelsinki lapsuudenmaisemani tai ei, kerron taas tarinan itähelsingistä viime viikolta.

Otin itiksestä kyytiin laitapuolen kulkijan, minä kun en hirveästi erottele onko päällä smokki vai haalarit, kunhan on puhtaat, hän ilmoitti osoitteekseen puotilassa sijaitsevan vuokrataloyhtiön, ei mitään yllättävää ryhdyin töihin eri sompaamaan kohti Puotilaa.

Puolivälissä matkaa kaveri sitten ilmoitti; mul on sitte vaan 8,50 taskussa, mut voit sä viedä mut himppeen saakka. Samassa muistin että tämä sama kaveri oli tehnyt tämän minulle aikaisemminkin, en vain ollut tunnistanut naamaa, silloin olin vienyt hänet kotiin saakka eli hän oli saanut reilun alennuksen, kyyti kun osoitteeseen maksaa noin 11 euroa.

Tällä kertaa päätin opettaa häntä ystävällisessä hengessä tietenkin, ilmoitin että vien hänet tasan niin pitkälle kun rahat riittää, hän sanoi et kun oli pakko saada se viina pullo et sä vitun suhari kässää. No ajoin hänet siihen mäen alle mittarissa tasan 8,50, ja sanoin hänelle että hän on tehnyt tämän aikaisemminkin ja se on taysin tahallista toisten ihmisten hyväksikäyttöä, no hän lähti talsimaan rollaattorilla mäkeä ylös vaivalloisen näköisenä, toivottavasti nyt kuitenkin otti opikseen.

Minä en enää häiritse teitä, en tällä palstalla enkä myöskään tolpilla. Tästä lähtien Herttoniemi on ehdottomasti itäisin kaupungiosa josta otan kyytejä.

Mahdollisimman hyviä jatkoja sinne ja hyvästi.

Stadilainen

Viesti Kirjoittaja Stadilainen » 24.02.2008, 16:18

Ikävä kyllä tuo provo (?) ei nyt oikein vakuuttanut. Välillä oltiin jo samoilla linjoilla. Sääli. En usko että palveluammatissa voi jättää puolet tuloista vastaanottamatta ihan noin vain, mutta jos on varaa siihen, niin siitä vaan. Onpahan muilla sitten enemmän keikkaa :)

Itähelsinkiläinen

Viesti Kirjoittaja Itähelsinkiläinen » 24.02.2008, 18:55

Niinpä, ja olisi mukava saada tänne myös jonkun toisen taksikuskin/bussikuskin/tms paljon Stadissa liikkuvan henkilön näkemyksiä eri kaupunginosien hyvistä ja huonoista puolista, vai eikö tätä palstaa tosiaan lue kuin pari aktiivia? Jos näin on, ei tosiaan kannata jatkaa. Aurinkoista kevättä kaikille joka tapauksessa. Itään, länteen, etelään ja pohjoiseeen :)

dösäkuski

Viesti Kirjoittaja dösäkuski » 25.02.2008, 18:36

Aha \"varakas\" ehti tänne ensiksi riehumaan.

Ei dösakuskitkaan itiksestä pidä mieluummin ajetaan keskustaa ja länttä, asia erikseen on itäpuolella asuvat kuskit ne tekee mielellään itäpuolta.

Itä on just pahin illalla ja viikonloppuyöllä, arki-illoin siellä on kaikki kuuhullut ja viikonloppuna turvoksiin itsensä dokanneet.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Myllypuro”