Muuttamassa myllypuroon???

Alueen säännöt
Myllypuron sivut: kaupunginosat.net/myllypuro
ilona

Muuttamassa myllypuroon???

Viesti Kirjoittaja ilona » 20.04.2008, 16:27

moikka!! :)

Ite olisin muuttamassa myllypuroon tässä kuukauden päästä.. asuntoo ei vielä oo löytynyt. Haluaisin tietoo myllypurosta... mimmonen paikka asua??? mikä hyvä/huono paikka asuu??

Millasta jengiä asuu yläkiventiellä? siel ois vuokralla kerrostalohuoneisto!

Moikka!

Vs:Muuttamassa myllypuroon???

Viesti Kirjoittaja Moikka! » 30.04.2008, 09:29

Itse asun Yläkiventiellä, neljättä vuotta jo. :) Myllikä on rauhallinen paikka, kulkuyhteydet ovat mielettömän hyvät ja muutenkin paikka on oikein mukava. Kaupungin vuokra-asunnoissa olen Yläkiventiellä käynyt muutaman kerran kyläilemässä, niissä en huomannut mitään eroa muiden kaupunginosien vastaaviin, yksityiset talot taas ovat välillä jopa \"liian\" rauhallisia... Sori naapurit! :)
Ostarin kulmilla joskus pyörii jotain juoppoja, mutta ihan ovat vaarattomia tapauksia, keskenään heiluvat ja möykkäävät. Mielestäni meno on niillä nurkilla ihan samanlaista kuin Munkkivuoressa, Herttoniemessä tai muilla alueilla joissa olen asunut.
Luonto on Myllikässä \"heti nurkan takana\" ja harrastusmahdollisuuksia on paljon. Eli tervetuloa vaan, luulen että tulet viihtymään!

myllypurolainen

Viesti Kirjoittaja myllypurolainen » 19.05.2008, 22:35

Olen asunut v. 1978 Myllypurossa ja v. 1984 Yläkiventiellä. Rauhallisempaa paikkaa saa kyllä hakea. Täällä on luontokin lähellä. Urheilua harrastavalle on paljon harrastuspaikkoja. Metro tuo ja vie. Itäkeskus on kävelymatkan päässä. Ostoskeskus joutuu onneksi kohta remonttiin ja saadaan uusi upea tilalle.
Juoppoja on turha paeta minnekään, niitä on kyllä joka paikassa, enemmän tai vähemmän. Toivotan uudet asukkaat tervetulleiksi Myllypuroon, on hyvä paikka asua.

Harakkamyllyltä

Viesti Kirjoittaja Harakkamyllyltä » 20.05.2008, 23:18

Itse muutin Myllypuroon myös 1970-luvun loppupuolella (Etu-Tölöstä) ja kyllä täytyy todeta, että täällä on ollut rauhallista asua ja lasten hyvä kasvaa rauhallisella alueella ja loistavien ulkoilumaastojen läheisyydessä.

Ikäväkseni on kuitenkin todettava, että parin viime vuosikymmenen aikana seudun ulkoilumaastot ja metsät ovat radikaalisesti vähentyneet. Ensiksi Kurkimäen rakentamisen myötä, sittemmin Kontulan laajennukset ja Kivikon rakentamiset (entisen ampumaradan ja Paukkulan alue). Viime vuosina Viikin hervottoman tehokas rakentaminen on kaventanut oleellisesti maastoja lännessä, pohjoisessa ja koillisessa Lahdentien ja Kehä-I:n suuntaan.

Muistattehan vielä edesmenneet Kurkimäki-Kivikon kuntoradan sekä Herttoniemestä Sipooseen päin lähteneet punaiset ja siniset ladut? Kohta ainoa isompi asutuksesta vapaa alue näillä kulmin on Hallainvuoren laki. Mutta sitäkin uhkaa Viikki lännestä ja Myllypuro (Hallainvuorentien seutu) idästä.

Mutta, onhan täällä vielä joitakin puistoplänttejä ja kerrostaloalue on edelleenkin epätyypillisen väljästi ja mukavasti rakennettu taloja luonnollisesti erottavine puustoineen ilman selkeästi karsinoituja pihoja. Tämä on sitä \"Idän väljää Tapiolaa\" parhaimmillaan, jota on syytä puolustaa yhä voimakkaammaksi tulevaa \"asutuksen tihentämis trendiä\" vasten!

Hyvä uutinen on myös sen karsean bunkkeriostarin alkava purku ja korvaaminen aivan eri lähtökohdista ponnistavalla kauppakeskuksella. Toivottavasti vain hienoissa suunnitelmissa pysytään loppuun saakka ja uudelle ostarille löydetään myös monipuolisesti kunnon yrittäjät, siis muitakin kuin näitä nykyisiä ns. etnisiä kebaberioita ym. kalja/pizerioita pyörittäviä veikkoja!

älä muuta

Viesti Kirjoittaja älä muuta » 02.01.2010, 15:51

älä muuta, ihan kauheeta on

Marja Spinou

Viesti Kirjoittaja Marja Spinou » 05.01.2010, 00:13

Heippa
muuuta pois. Täällä on hyvä henki ja apua saa isännöitsiäntoimistolta. Asia eriksen mihin ooot tottunut,levotontonta viikonloppuisin varsinkin,ihmiset on mukavia kun niihin tutustuu.Tervetuloa

Myllykässä jo 60 vuotta!

Viesti Kirjoittaja Myllykässä jo 60 vuotta! » 06.01.2010, 01:54

Hei vaan kaikille Myllykkäläisille!

Tuohon keskusteluun liipaten kerron, että itse olen varannut siitä uudesta Myllypuron eteläpuolelle rakennettavasta \"puukylästä\",eli Myllykylästä osoitteesta Myllyväenkatu x
sellaisen pienen kaksikerroksisen rivariasunnon pienine pihamaineen.

Nyt asun siellä Harakkamyllyntien tienoilla omakotitalossa ja haluan sieltä hieman pienempään ja tiivimpään as.oy muotoiseen yhteisöön talkkari- ym. huoltoyhtiö- palveluineen. Koska olen asunut Myllypurossa (siis oikeasti Kvarnbäcken, ex. Grötkvarn jne.) kohta noin 60 vuotta ja vanhempani vieläkin kauemmin alueella, niin ei enää viitsi poieskaan alueelta muuttaa!

Eli odotukseni ovat kyllä suuret tälle uudelle hienolle Myllykylälle! Ennen kaikkea se tuo hieman kasvojenkohotusta parjatulle lähiölle aivan samoin kuin sen nykyisen bunkkeriostarin purku ja tuleva korvaaminen keskustatyylisine kilvijalkakauppoineen kerroksissa olevine asuntoineen.

Myllikä on niin paras

Viesti Kirjoittaja Myllikä on niin paras » 06.01.2010, 02:54

Nyt kun kamala ostari hävitettiin, Myllikä on kaikinpuolin loistopaikka,täällä metsämaiseman keskellä. Palvelut on lähellä ja harrastuspaikat huippuluokkaa.

Maine ei kohene vuodessa eikä parissa, siitä pitää jo mediakin huolen kirjoittamalla Myllikästä asenteellisesti ja nostamalla seudun otsikoihin, kun vastaava juttu paremmalla alueella päätyy pikku-uutiseksi.

Todellisuus Myllypurosta on tarua tylsempi, täällä on paljon rauhaisampaa kuin uudemmilla asuinalueilla. Suuri osa asukkaista on eläkeläisiä, lapsiperheitä on myös paljon.

Harakkamyllyltä

Viesti Kirjoittaja Harakkamyllyltä » 06.01.2010, 03:21

Kyllähän median kirjoittelun sävy Myllypurosta on jo jonkin aikaa ollut entistä paljon positiivisempi.

Lukekaapa vain esim. Hesarin artikkeli nyt mennä viikonlopun lehdestä tai hieman aikaisempi Hufvudstadsbladetin hyvinkin symppis juttu.

Itse en ainakaan enään muutamaan vuoteen ole kyseisestä lähiöstä sellaisia loanheittoartikkeleita lehdistöstä kohdannut.

Ile

Viesti Kirjoittaja Ile » 01.02.2011, 15:25

En oo. Thank GOD !!

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Myllypuro”