Myllypuron ala-aste, kokemuksia?

Alueen säännöt
Myllypuron sivut: kaupunginosat.net/myllypuro
Marja spinou

Vs:Myllypuron ala-aste, kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja Marja spinou » 17.07.2009, 18:30

Jotain muutakin kuin takkis taisi jäädä naulaan. Sääli lapsiasiasi.Rahalla kuin ei kaikkea saa.

litsku

Viesti Kirjoittaja litsku » 21.07.2009, 15:10

vielä ei itselläni noita mukuloita ole mutta on käynyt pari kertaa mielessä että entä jos... Täytyy myöntää että myllypuron koulut ei houkuta ajatuksena mutta... Täytyy myös myöntää että paha sanoa kun ei ole itse kouluja siellä käynyt. Olen miettinyt vaihtoehtoisesti koulua jostakin muualta jotta ei tarvitsisi näihin laittaa mutta onhan siinäkin oma järjestelynsä ja aina aamuisin kouluun viemisensä. Ehkä lapsi voisi koulua myllypurossa kokeilla ja jos ei maita, niin koittaa hakea johonkin toiseen, esim kieli tai musiikki painotteiseen. Mikäli lahjoja ei näihin löydy niin sitten kärsiköön nahoissaan :D

Itse olen pieneltä paikkakunnalta jossa ainoa mamu oli yhden pizzeria pitäjä. Muitapa en koko lapsuudessani nähnyt paitsi ulkomailla lomamatkoilla. Joten omaan koulunkäyntiini on vaikea verrata millaista heidän kanssaan olisi opiskella.
Huolissaan olen äidinkielestä ja sen opinnoista. Jos luokalta ei 50% puhu suomea äidinkieleltään, se ei auta eikä motivoi ylläpitämään kieltämme siinä tasolla missä sen pitäisi olla.
Toisaalta jos miettii vaikka englantia ja siellä ala-aste ikäisten luokkia, ovat nekin aika kirjavia. Se oli aikanaan vuosikymmeniä sitten ongelma kun siitä tehtiin ongelma. Näin on tainnut käydä täälläkin.
Jos jokainen maahanmuuttaja vanhempi ymmrtäisi että maassa maan tavalla ja niillä mennään mitä koululautakunta vaatii sekä kasvattaisi lapset suvaitsevaisiksi ja kohteliaisiksi (en tahdo yleistää) voisi tilanne olla toinen. Tällä tarkoitan sitä että vaikka meistä suomalaisitakin paljon idiootteja löytyy niin kyllä monet mamu lapset riehuu ja rellestää ainakin meidän nurkilla huomattavasti enemmän. Tiedä sitten...
Mutta täytyy myöntää että talo jossa asumme (omistus btw) asuu paljon sekä venäläisiä ja virolaisiakin. He ovat kohteliaampia ja mukavimpia talon asukkaista. Näillä kulttuureilla on selkeästi eri kasvatusmetodit kun mamu perheillä. (kyllä, en lue venäläisiä ja virolaisia tässä tapauksessa mamuiksi) Jokainen vetäkööt omat johtopäätöksensä siinä ketä sitten tarkoitan, ja ei en myöskään tarkoita Turkulaisia.

Ja se mitä Marja Spinou kirjoittaa on minusta ihan se ja sama koska hän on aina täällä provoamassa ja \"puolustamassa\" mamuja ja \"aitoja\" myllypurolaisia, spurguja ja jeesustelijoita. Hänelle ei ole kun yksi ainoa oikea suunta ja se on aina hänen omansa. Tämä \"avara\" katseinen daami ajaa asioita kun poliitiikot. Antaa ymmärtää olevansa maailman hyväntekijä ja laupias samarialainen mutta kiivastuu kun muut ei toimi kuten hän haluaa. Ja ehkäpä nimestä ja kirjoitustavasta voi päätellä ettei hän kuuluu tähän myllypuron kohta jäävään vähemmistöön eli meihin jotka koittaa elättää itsemme töitä tekemällä ja lapsemme käytöstavoilla kasvattamalla. Tai ainakin hän näin antaa ymmärtää.

Marja Spinou

Viesti Kirjoittaja Marja Spinou » 23.07.2009, 00:00

Heippa
Työurani olen aloittanut täyttäessäni 15 vuotta ja Myllypurossa olen asunut vuodesta 1963. Naimisiin Kreikkalaisen mieheni kanssa olen mennyt 1993. Hän on tehnyt työtä Suomessa koko täällä oleskelunsa ajan ja myös nyt. Krapulapäiviä ja muita ylimääräisiä sairaslomia hänellä ei ole. Maailmaa en yritä parantaa, kunhan niitä itseäni heikompia ymmärtää sillä sinun tapaisia egoistia nyt riittää. Toivottavasti sinun kaltaisia omia etuja ajavia rasisteja ei Myllypuroon muuta enempää.

litsku

Viesti Kirjoittaja litsku » 23.07.2009, 12:45

Niimpä olen minäkin varallisuuteni kartoittanut jo nuoresta lähtien. Enkä ole koskaan töistä pois ollut. Olen opiskeluni kustantanut ihan itse töitä tekemällä myös. Velkaakaan ei ole koskaan tarvinnut ottaa. Mutta ei se minusta parempaa ihmistä tee. Ei se asumis muoto kerro kun tavasta miten haluaa itse asua. Käytöstavoistahan tässä on nyt keskusteltu eikä pankkitilin koosta.
Millä peruistein minua rasistiksi siis kutsut?
Isänmaallisuus ja rasismi on kaksi hyvin eri asiaa. Tästä näkee taas kuinka kärkäs ja itsekeskeinen olet Marja. Mene joskus itseesi.
Toivottavasti kaltaisiasi ei muuta tänne enempää, vaan muuttaisivat pois. Mutta se onneksi on vain ajan kysymys.

marja spinou

Viesti Kirjoittaja marja spinou » 24.07.2009, 20:21

Heippa
Taisi tua ajatus tulla itseltäsi minun epäilemästä sinua rasistisuudesta, meneppä lukemaan omia kirjoituksiasi.Huoleni siitä ettei uusi asumismuoto mielytä johtuu jo siitä , että olen pannut merkille ettei paikallisille kauppiaille riitä tarpeeksi kapasiteettia ja myyntiä. Olisi hyvä maksaa ehkä jokunen sentti omaankin lähikauppaan ja paikalliseen yksityisen omistamaan kioskiin Maralle.Hän tekee pitkiä päiviä ja varmasti olisi ansainnut jokusen uuden asiakkaan. Tiedätkö sinä jotain parempia tapoja pitää yllä yksityisyrittälijäisyyttä vai löydätkö tästäkinkin jotain Jeesustelua tai muuta kritisointia. Tuntuu kuin sinulla olisi vain päähänpinttymänä olla vastaa kaikkea mitä kirjoitan. Uskon myös ettei palstaa ole tarkoitettu moiseen kukkotappeluun, joten osltani lopetan sen tähän.

mapetti

Viesti Kirjoittaja mapetti » 28.07.2009, 00:54

On perin outo,että jos kritisoi ja ajattelee asioita Suomalaisten näkökannalta niin heti leimataan rasistiksi.On eräänlaista rasismia myös se,että oman maan kultuuri ja perinteet
heitetään romukoppaan ja kaikki \"ulkoa päin\"tuleva otetaan avosylin ja kritiikittä vastaan ja koetaan sen ainoastaan rikastuttavan kultuuriamme.Suomi on pieni maa
ja sen kapasiteetti vastaanottaa fyysisesti ja henkisesti meille vierasta väestöä on kovin rajallista.

Soini auttaa

Viesti Kirjoittaja Soini auttaa » 28.07.2009, 01:34

Kun teillä tällaisia ongelmia on, kääntykääpä nyt ihmeessä Timon puoleen asianne kanssa - hän kyllä yhä kasvavan puolueensa voimin teitä neuvoo ja avittaa tämän tapaisissa ilkeissä ongelmissa!

huolestunut äiti

Viesti Kirjoittaja huolestunut äiti » 10.08.2009, 00:47

poikani on juuri aloittamassa myllypurossa 2 luokan, erikois luokalla. tutustumis käynti oli järkyttävä. opettaja huusi oppilaille törkeästi, jouduin puuttumaan asiaan. poikani kävi lappeenrannassa ensinmäisen luokan, ihan ok oli, mutta parantamisen varaa oli. ongelmia syntyi siitä että poikani puolusti kiusattuja ja välitunneilla ei tarpeeksi valvottu. ensinmäisellä viikolla poikani meinasi kuristua hyppynaruun, mutta onneksi vain ranne palo pahoin ja pala lähti (ei kiusaamista).

tiedän vain että myllypurolla ei hyvä maine ole, ole ollut. siksi nyt pelkäänkin poikani puolesta. tiedän että hänen luonne saattaa tuoda ongelmia, rehellisyys ja oikeudenmukaisuus ja adhd ja asioihin puuttuminen. itselläni kiusaajat vesala a-a ja y-a lla ei olleet oppilaat vaan opettajat. toivoen parasta, peläten pahinta lähetän poikani kouluun.

kysymys kuuluukin: kuinka hyvin myllypurossa opettajat todella osaa lukea tilanteita ja lapsia, onko oikeasti halu saada sopu oppilaiden kesken pahoittamatta kenenkään mieltä?

syy ei ole lapsissa vaan meissä aikuisissa!
mitä me opetamme, viestimme ja annamme esimerkkiä. lapsen luonne pitää myös osata ymmärtää/ottaahuomioon. avulla ja ohjauksella on suuri merkitys.
onko myllypurossa opettajilla taito tähän?

niin se että lapsi viihtyy ei välttämättä kerro koko totuutta. itselleni valkeni asiat vasta aikuis iällä, aikasemmin viihdyi ja olin iloinen, mutta oli vain paha olla tuntemattomasta syystä.

Mikko

Viesti Kirjoittaja Mikko » 09.09.2009, 13:39

[b]Hallainvuoren parenpi oppilasaines kirjoitti:[/b]
[quote]En usko koulun tason parantuvan sillä että Hallainvuori rakennettiin ja laajenee. Ihmettelen miksi näin outoja ajatuskuvioita syntyy Myllypurolaisten päässä. Tänne ei olle rakentamassa uuutta Westendiä tai Kulosaarta.Te jotka pakolla yritätte muovata kuvaa Myllypuron paranemassa olevasta koulutus ym. tasosta, pitäkää osaltanne huolta,että näin myös tapahtuu.[/quote]

Kyllä luulisi olevan vaikutusta sillä, että lähivuosien aikana alueelle rakennetaan pelkästään pientaloja asukasmäärälle, joka on suurempi kuin esim. Marjaniemen asukasluku (2000). Pelkästään tuohon voimalaitoskortteliin on kaavoitettu yli 100 omakotitonttia.

Harakkamyllyltä

Viesti Kirjoittaja Harakkamyllyltä » 13.09.2009, 00:01

Olen kovin monen kirjoittajan kanssa hyvin samaa mieltä näissä kouluasioissa. Siis, jos omat lapseni olisivat vielä kouluiässä (ovat onneksemme jo aikuisia), niin en niitä suurin surminkaan näihin myllykän mutakuonoskoleihin ym. vastaaviin olisi ikinä päästänyt.

Uskon kuitenkin, että tämä \"maahanmuuttajaonkelmammekin\" Myllypurossa nyt helpottaa sen myötä kun tänne saamme niitä uusia rivareita sinne taitelijataloiden liepeille (joita tietty pikkupiiri on siis vastustanut sen Luukkasen johdolla ihan kaikkea kaikessa!)

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Myllypuro”