Myllypuron ala-aste, kokemuksia?

Alueen säännöt
Myllypuron sivut: kaupunginosat.net/myllypuro
Vastaa Viestiin
Tuleva myllypurolainen?

Vs:Myllypuron ala-aste, kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja Tuleva myllypurolainen? » 14.11.2009, 22:59

Kiva kuulla, että Myllypuron koulut ovat mainettaan parempia :). Meidän perhe on kovasti kiinnostunut tuosta Myllykylästä. Ainoastaan koulut ovat mietityttäneet.

no future

Viesti Kirjoittaja no future » 02.01.2010, 14:11

no future

Jaakko Mäkinen

Viesti Kirjoittaja Jaakko Mäkinen » 15.08.2010, 11:36

Myllypuron ala-asteella on samat ilonaiheet kuin kaikissa muissakin kouluissa ja samat ongelmat myös. Tavallisia lapsia, tavallisia opettajia, tavallista arkea.

Jos joitakin neljästa sadasta on kiusattu se ei leimaa koulua. Itse olen käsittänyt että Myllypurossa on kovakin kuri. Päänsilittelyä en ole havainnut.

pere

Viesti Kirjoittaja pere » 16.01.2011, 02:49

olen ollut koko ikäni myllikäläinen. koulu tekee sen miitä kykenee...
jos haluat vaihtaa ? ei välttämättä ole parempia vaihtoehtoja...

pere

Viesti Kirjoittaja pere » 16.01.2011, 02:52

olen itse koulukiusattu....
kai minusta tuli kunnollinen.et usko kuinka vaikeata sitä on vieläkin käsittää

Kontulasta yliopistoon

Viesti Kirjoittaja Kontulasta yliopistoon » 29.09.2013, 04:06

[quote="Mikko" post=768][b]Hallainvuoren parenpi oppilasaines kirjoitti:[/b]
[quote]En usko koulun tason parantuvan sillä että Hallainvuori rakennettiin ja laajenee. Ihmettelen miksi näin outoja ajatuskuvioita syntyy Myllypurolaisten päässä. Tänne ei olle rakentamassa uuutta Westendiä tai Kulosaarta.Te jotka pakolla yritätte muovata kuvaa Myllypuron paranemassa olevasta koulutus ym. tasosta, pitäkää osaltanne huolta,että näin myös tapahtuu.[/quote]

Kyllä luulisi olevan vaikutusta sillä, että lähivuosien aikana alueelle rakennetaan pelkästään pientaloja asukasmäärälle, joka on suurempi kuin esim. Marjaniemen asukasluku (2000). Pelkästään tuohon voimalaitoskortteliin on kaavoitettu yli 100 omakotitonttia.[/quote]

Kyllähän sinne kaupungin asuntojakin aika reilusti kaavoitellaan, uusia tai eivät.. Tuohon, mistä uusi Myllypuro alkaa, tulee 56 kaupungin asuntoa, Viitakruununtie 2, ja sitten vielä Lallukankuja 1:een tulee 105 kaupungin asuntoa. Näihin muuttavat ne, jotka ovat jonossa ensimmäisenä tai kiireellisiä tapauksia, eli monikulttuurisuus alueella lisääntynee.

Sukulaisia asuu tuossa Kontulan pientaloissa jonkin matka päässä, ja tästä alueesta osa kuuluu Myllypuron koulupiiriin vaikka Kontulaa onkin.. Aika monet noilla omakotitaloalueilla laittavat lapsensa esimerkiksi ruotsinkieliseen kouluun Puotilaan tai ala-asteelle Vartiokylään. Monikulttuurisuuden puolesta Myllypuron koulu oli vielä ainakin jokunen vuosi sitten eli 2009 omassa sarjassaan, mutta en sinänsä kyllä koulua tunne.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Myllypuro”