Myllypuron jatkuvalle parjaamiselle tultava loppu

Alueen säännöt
Myllypuron sivut: kaupunginosat.net/myllypuro
Tuula Raito

Vs:Myllypuron jatkuvalle parjaamiselle tultava loppu

Viesti Kirjoittaja Tuula Raito » 25.01.2009, 14:32

Helsingin Uutisten juttuun ei ollut mahtunut kaikki, mitä yritin sanoa, nimittäin että juuri nyt kun meillä on varmaa tietoa ulkonäön kohentumisesta (mm. kaamea ostari) ja uusien asuntojen rakentamisesta ja sitä myötä asukkaiden lisääntymisestä, tulee TV1 ja näyttää valtakunnan pääuutisissa kuvaa Myllypurosta sekä heittelee huolettomasti ilmaan sanoja ?pahamaineinen? ja ?kukaan ei haluaisi muuttaa?.

Tämähän se sitten innostaakin perheitä satsaamaan rahansa asuntoon Myllypurossa!

Uutisessa mainitaan purkamisidean isä, Asumisen rakentamis- ja kehittämiskeskus (Ara). Se pitäisi olla Asumisen rahoitus- ja kehittämiskeskus, eikä suinkaan rakentamis-. Virhe on minun.

TV1:n uutistoimitus on itse sitä mieltä, että ?tämä oli esimerkki siitä, kuinka asioihin on voitu vaikuttaa ? Tarkoituksena oli kiinnittää huomiota siihen, kuinka tarpeellista vanhojen lähiöiden eteen tehtävä työ on?.
Minun mielestäni tämä tarkoitus ei toteutunut. Jos ne huonot sanat olisi jätetty pois, tilanne olisi ollut jo toinen. Mutta nyt, koska muitakaan vanhoja lähiöitä ei näytetty eikä mainittu kuin tämä ?aiemmin pahamaineinen?, eiköhän vain ihmisten mieliin jää ajatus, että täytyyhän siinä jotakin perää olla kun oikein kuvaa näytettiin. Sen ainoan töhrynkin olivat löytäneet.

Minusta pahamaineisessa lähiössä vietetään yleisesti julkijumalatonta elämää ja siellä saa varoa, ettei tule turpaan. Huonomaineinenkin lähiö on itse asiassa vain nahistunut ja jonkin verran kovia kokenut lähiö. En millään ymmärrä, että jos kaupunki aikoinaan rakensi asuintaloja kaatopaikan päälle, siitä seuraisi että juuri lähiöstä tulee paha- tai huonomaineinen. Eikö se maine pitäisi olla kaupungilla, joka on ollut niin ajattelematon? Jos minä tinttaan joltakin nenän niskaan, pitäisi huono maine tulla minulle ajattelemattomalle pässinpäälle, eikä sille onnettomalle joka tekoni seurauksena näyttää vähän erikoiselta!

Maineiden levittelyn kanssa on kaiken kaikkiaan syytä olla kieli keskellä suuta. Maine - oli se kenen tai minkä hyvänsä - on niin helppo mustata pienellä myrkyn kylvöllä, ja varsinkin ulkopuolelta.
Meidän myllypurolaisten onkin syytä puhaltaa yhteen hiileen ja jättää toistemme lajitteleminen vähemmälle. Nilkkoihin potkimalla eivät fiilikset nouse.

Se uutinen 18.1. on nähtävissä netissä Ylen Areenassa kohdassa TV-uutiset ja sää ja on sen uutislähetyksen viimeinen aihe.

Raksu

Viesti Kirjoittaja Raksu » 25.01.2009, 21:08

Sanokaa mitä sanotte,mutta Myllypuro ei ole yhtään sen pahempi alue elää ja olla kun mikään muukaan Itä-helsingin alueista. Itse olen asunut täällä vuodesta 1993( vuoden asuin Vuosaaressa ja en viihtynyt) ja kasvattanut kolme lasta. Kotona se lapsi kasvaa ja saa rakkautta ja huolenpitoa eikä missään ostareilla.
Oma 14v. poikani ei pyöri missään ostareilla vaan harrastaa ja liikkuu kavereidensa kanssa pelaten lätkää,futista jne.

Lopettakaa Myllypuron mollaaminen ja eihän täällä ole pakko asua jos ei halua! Muuttakaa ihmeessä pois niile paremmille seuduille..emme me teitä parjaajia täällä kaipaa!

Wannabe Uppis

Viesti Kirjoittaja Wannabe Uppis » 27.01.2009, 09:13

[b]Uppis kirjoitti:[/b]
[quote]On hyvä, että työskentelette paremman Myllypuron puolesta, mutta kaiken kehittymisen lähtökohta on tosiasioiden tunnustaminen.

-Myllypuro on roskaisen Itähelsingin roskaisin alue.

-Myllypuron koulutus ja tulotaso on Helsingin alueen keskitasoa selkeästi alempana.

-Myllypurossa on todellisuudessa lähes 20% maahanmuuttajia, kaikki tiedämme, että 20% on se raja jonka jälkeen kanta-asukkaat alkavat muuttaa pois, tämä on selkeä vaara koko Itähelsingin alueella seuraavat kolme vuotta ratkaisevat.

Ei kukaan halua että Helsinkiin syntyy alueita jossa asuu pelkkiä maahanmuuttajia, edes he eivät ymmärrettävistä syistä halua sitä.

Koko Itähelsinki on vaaravyöhyketta[/quote]

Hei Hupsis,

Ainakin vielä viime viikolla virolaiset ja venäläiset (= Myllikän 2 suurinta ulkisryhmää) olivat valkoihoisia. Eli turha tulla höpisee tänne mistään black-flightista. Suosittelen vähentämään sitä lasolinjuontia tai vaihtoehtoisesti juomaan enemmän ja provoilemaan vähemmän.

Terkut sinne länteen! Veikkaan, että olet viettämässä lumilomaa Maltsun täyttömäellä tai lasol-kanisterin äärellä \"after-skiissä\" Kantsun metsäbaarissa.

LOLOLOLOLOLOLOLOLOLOLOL

Tanhualainen

Viesti Kirjoittaja Tanhualainen » 27.01.2009, 10:43

Olen todellakin onnekas kun olen saanut itse valita asuinpaikkani ja myöskin arvostan sitä oikeasti.
Ei tulisi mieleenikään myydä asuntoani,sillä parempaa paikkaa ei löydy muualta.

Myllypuroon olen muuttanut 95,sitä aiemmin asunut eripuolilla Helsinkiä,nyt tunnen olevan kotona.

Harvassa lähiössä on rakennettu niin väljästi kuin Myllypurossa,meillä on sentään luonto ja tilaa hengittää ja harrastaa.

Kateudella ja panewttelulla ei rakenneta yhtään mitään,ei edes rakasta asuinaluettamme,asuinpaikan valinta on jokaisen oma,eikä kenenkään voisi edes kuvitella likaavansa oma pesää,kuten moni näyttää tekevän tahallaan.

Kuinka kummassa voi odottaa saati toivoa toisten arvostusta,ellei itse arvosta omaa asuinpaikkaansa.

Tervetuloa uudet Myllypurolaiset ja nykyiset asukkaat puhaltakaa yhteiseen hiileen.

Kiitos kaikille aktiiveille joiden ansiosta alueemme on kehittymässä entistä parempi sekä niistä lukemattomista tehdyistä tunneista joista harvoin kiitosta varmaankaan kuulee.

Karistimentiellä asuva

Viesti Kirjoittaja Karistimentiellä asuva » 27.01.2009, 14:11

Olen Myllypurossa asuva korkeakouluopiskelija. Kuten on aikaisemmin sanottu, Myllypurossa on hyvä asua ja elää.

Teille, jotka parjaavat asuinaluetta, hieman markkinointia.

Täkäläiset talot ovat metsälähiön tapaan väljästi rakennettuja, sekä asunnoissa on isot ikkunat ja parvekkeet. Liikenneyhteydet ovat erinomaiset. Palvelut kehittyvät huomattavasti uuden keskuksen rakentamisen myötä.

Oman asunnon hankkiminen täältä on tällä hetkellä edullista, etenkin, jos ostaa alkuperäisessä kunnossa olevan huoneiston ja remontoi sen itse. Usea talonyhtiö on peruskorjattu myös putkien ja sähköjen osalta seuraavan viiden vuoden kuluttua. Lijasaneeraukset toteutetaan täällä huomattavasti ydinkeskustaa edullisemmin.

Remonttien yhteydessä on mahdollista toteuttaa omia toiveita edullisesti. Asunnoista saa remontoimalla sekä pohjaa muuttamalla todella mukavia, sillä kantavien seinien vähäinen määrä mahdollistaa vaikka loft-tyylisen 70 neliön tilan rakentamisen.

On totta, että Myllypurolla on huono maine. Tällä hetkellä mainetta kuitenkin ruokkii ennään purkupäätöksen saanut ostoskeskus.

Aikaisemmin esitettyihin tilastoihin viitaten, Myllypuron tulotaso ja koulutusaste ovat matalia, sillä alueella asuu valtavasti iäkkäitä ihmisiä. Toinen syy on pitkäaikaistyötömien suuri määrä, sillä 1990 -luvun lama ja muutokset työmarkkinoilla koettelivat Myllypurolasia rankasti.

Uudisrakentamisen myötä sosiaalisen asumisen suhteelinen määrä vähenee, enkä usko voimakkaan segregaation toteutumiseen täällä. Jos kirjoittajia häiritsee ihmisten ulkomaalaistaustaisuus, voi olla vaikeata asua missään päin tulevaisuuden Helsinkiä.

Uppis

Viesti Kirjoittaja Uppis » 27.01.2009, 20:46

Miten tämä on aina niin hauskaa ;) ;)

A. Puhuin maahanmuuttajista, tulit itse rajanneeksi ne käsittelemään mustia maahanmuuttajia.

B. Olet aivan oikeassa, Myllypuro on AIVAN yhtä hyvä/huono asuinalueena, kuin muukin Itähelsinki, jostain kaupungin tutkimuksesta vain luin, että Myllypuro on roskaisin.

Hyvä että osoitit aloitteellisuutta, ja vastasit viestiini, kun vielä ymmärrät lukemasi olet harpannut aimo askeleen eteenpäin.

Uppis

Viesti Kirjoittaja Uppis » 27.01.2009, 20:48

Edellinen viestini on siis Wannabe uppikselle ;)

Myllypurolainen ja ylpeä siitä

Viesti Kirjoittaja Myllypurolainen ja ylpeä siitä » 29.01.2009, 00:07

Muutin Myllypuroon Töölöstä yli kymmenen vuotta sitten. Keskustassa asuvat ystäväni ihmettelivät ratkaisuani mutta ymmärsivät kylässä käytyään saman kuin minä: olin löytänyt timantin, unelmien asuinpaikan rakkaasta synnyinkaupungistani: oravia kotipihalla enemmän kun Seurasaaressa yhteensä, Kisahallin isoveli Liikuntamylly nurkan takana, Itiksen Stocka 10 minuutin kävelymatkan päässä, raikasta metsäilmaa hengitellä lenkkipoluilla, merenranta pienen pyörämatkan päässä Marjiksessa... Ja vieläpä kohtuuhintaan tilava, valoisa sisustajan unelma-asunto alle 10 km keskustasta.
Tämä on täyden kympin asuinpaikka kaltaiselleni, liikuntaa harrastavalle aktiiviselle kaupunkilaiselle, olen ylpeä ja onnellinen että saan asua Myllypurossa ja onnittelen etukäteen loistavasta valinnasta tulevia myllypurolaisia!

joo,näin on

Viesti Kirjoittaja joo,näin on » 02.01.2010, 14:22

joo, näin on

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Myllypuro”