Concordian bussikalusto

Alueen säännöt
Myllypuron sivut: kaupunginosat.net/myllypuro
Myllypoika

Concordian bussikalusto

Viesti Kirjoittaja Myllypoika » 05.03.2009, 12:37

Joulukuussa 2007 Concordia lupasi www.myllypuro.com sivuston uutisessa, että valtaosa heidän autoistaan on vähäpäästöisiä ja lähes meluttomia. Itä-keskuksen liityntäliikenteeseen Concordia lupasi tuoda aivan uusia autoja. Niiden moottorien päästötaso täyttää EU:n viimeisimmän erittäin tiukan EEV-standardin (Enhanced environmentally friendly vehicle). Niiden päästöt ovat vain murto-osan siitä, mikä vielä kymmenisen vuotta sitten linja-autoliikenteessä oli vallitseva normi.

Nyt maaliskuussa 2009 pääkaupunkiseudulla liikennöivältä Concordia -bussiyhtiöltä jäi tammikuussa ajamatta kaikkiaan 400 Helsingin sisäistä bussivuoroa ja HKL on pyytänyt Concordialta selvitystä laiminlyönteihin. Muut bussiyhtiöt selviytyivät ajoistaan huomattavasti paremmin. Asiasta kirjoitti torstain Metro-lehti.

Tammikuussa Concordian ajettavana oli kaikkiaan 65 800 vuoroa. Pääkaupunkiseudun bussimarkkinoilla Concordia on toiseksi suurin yhtiö kolmanneksen osuudella.

Concordia on joutunut monessa tapauksessa turvautumaan ikäloppuun kalustoon, joka ei enää kestä säännöllisen liikennöinnin vaatimuksia. Näitä ikäloppuja busseja on liikenteessä ainakin linjalla 92.

Että se niistä Concordian uusista autoista ja annetuista lupauksista.

taso tässäkin heikkoa

Vs:Concordian bussikalusto

Viesti Kirjoittaja taso tässäkin heikkoa » 05.03.2009, 14:41

Tottahan se on, että Concordia lupasi monta hyvää ja kaunista - ja unohti lupauksena hyvin nopeasti.

Surkeaa kalustoa vieläkin ikävämpää on ajamatta jääneet vuorot.

Moelmpien taustalta löytyy tilaajan eli YTV:n olematon laadun tarkkailu - tiukassa tilanteessa oikaistaan kun tiedetään ettei riittäviä sanktioita ole olemassa tai todennäköisyys saada mitään sanktiota on varsin pieni.

Laajemmin tarkasteltuna koko itäisen alueen julkisen liikenteen aikataulutus on pahasti poskellaan; yritäpä vaihtaa Itäkeskuksessa sujuvasti bussia linjalta toiseen, pääset takuuvarmasti ihailemaan jo lähteneen bussin takavaloja - niin hyvin on suunnittelussa onnistuttu.

Ajan mielummin omalla autolla - paitsi jos palvelut saadaan toimiviksi - siihen asti saastutan ilmakehää hymyssä suin!

........

Vs:Concordian bussikalusto

Viesti Kirjoittaja ........ » 06.03.2009, 00:27

92N on mielestäni toiminut kiitettävästi. Busseissa ei myöskään ole ollut mitään valittamista.

Vain 0,6 prosenttia vuoroista on jäänyt ajamatta. En yhtään ihmettele, että kalustossa on ongelmia Suomen ilmastossa.

Kaluston korkea käyttöaste tuskin lisää kuluttajille aiheutuvia kuluja.

romuu on

Vs:Concordian bussikalusto

Viesti Kirjoittaja romuu on » 02.01.2010, 14:17

romuu on

concordian bussikalusto

Vs:Concordian bussikalusto

Viesti Kirjoittaja concordian bussikalusto » 07.02.2010, 19:44

mainoshan on:
tule kyytiin rämistään yhdessä

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Myllypuro”