Hesarissa kirjastoista

Alueen säännöt
Kulosaaren sivut: kulosaarelaiset.fi
Virna

Hesarissa kirjastoista

Viesti Kirjoittaja Virna » 15.03.2010, 21:35

Hesarissa oli tänään artikkeli kirjastoista. Kirjastotoimi esittää, että kaikki muut lakkautusuhan alla olevat kirjastot säilytetään paitsi Kulosaaren kirjasto, joka on jo suljettu.

Mitä muuta voisimme tehdä adressin lisäksi? Alueen asukkaisen lisäksi luulisi myös Kulosaaren useilla kouluilla olevan kiinnostusta tutustuttaa ja kannustaa oppilaita käyttämään kirjastoja. Kirjastot ovat viimeisiä vapaita kaupunkitiloja, joissa voi viettää aikaa hyödyllisesti tarvitsematta kuluttaa senttiäkään rahaa.

anonanon

Vs:Hesarissa kirjastoista

Viesti Kirjoittaja anonanon » 14.09.2010, 09:51

[b]Virna kirjoitti:[/b]
[quote]Hesarissa oli tänään artikkeli kirjastoista. Kirjastotoimi esittää, että kaikki muut lakkautusuhan alla olevat kirjastot säilytetään paitsi Kulosaaren kirjasto, joka on jo suljettu.

Mitä muuta voisimme tehdä adressin lisäksi? Alueen asukkaisen lisäksi luulisi myös Kulosaaren useilla kouluilla olevan kiinnostusta tutustuttaa ja kannustaa oppilaita käyttämään kirjastoja. Kirjastot ovat viimeisiä vapaita kaupunkitiloja, joissa voi viettää aikaa hyödyllisesti tarvitsematta kuluttaa senttiäkään rahaa.[/quote]

Jos et ole huomannut, Helsinki ja muu pääkaupunkiseutu on täynnä kirjastoja. Myös muita kuin kaupungin omistamia. Lähes poikkeuksetta kaikkiin on vapaa pääsy ja useimmiten myös lainausoikeus järjestyy.

Ja mikäli et myöskään ole sitä pannut merkille, kustannat tietysti verojen muodossa koko kirjastotoimen. Kyllä siihen ikävä kyllä kuluu ihan oikeasti rahaa. Joka ikinen käyntikerta.

Virna

Vs:Hesarissa kirjastoista

Viesti Kirjoittaja Virna » 17.09.2010, 13:49

Olen toki huomannut Pääkaupunkiseudun lukuisat kirjastot ja vieraillutkin niistä suuressa osassa. Käyn kirjastoissa lähen viikoittain ja olisin käynyt usein Kulosaarenkin kirjastossa ellei se olisi ollut auki silloin kun olin töissä. Kävin sielläkin aina kun pystyin.

Kuten toisessa viestissä kirjoitin, haluan, että omalla asuinalueellani on palveluita ja kirjasto on yksi harvoista paikoista, jossa saa olla kuluttamatta rahaa. Haluan, että minulla on mahdollisuus nauttia vapaa-ajastani omalla asuinalueella (ja juu, kyllä ulkoilen paljon Kulosaaressa).

Tiedän myös, että kirjastot kustannetaan verovaroista. Olen itse käyttänyt verovaroin kustanettuja terveydenhuoltopalveluita viimeksi 3,5 sitten, joten mielestäni voin hyvin toivoa kirjastoa omalle asuinalueelleni.

Kulosaaren kirjastossa on palveluihin ja aukioloaikoihin nähden ollut kävijöitä paljon. Ei esim. Rikhardinkadun kirjaston kirjahyllyjen välissä ole ruuhkaa vaan porukka on lukusalissa tai tietokoneilla.

Vastaa Viestiin