Bussilinja 16x

Alueen säännöt
Kulosaaren sivut: kulosaarelaiset.fi
Mika Lindqvist

Bussilinja 16x

Viesti Kirjoittaja Mika Lindqvist » 18.08.2010, 13:51

Kulosaarelaiset ovat 7.6. alkaen saaneet tottua metroon vailla omaa asemaa. Tilanne jatkunee noin puoli vuotta. Korvaavaksi linjaksi on tuotu bussi 16x. Sen sijaan, että se kuljettaisi meitä loogisesti kohti kaupunkia Kalasatamaan tai Sörnäisiin, kiepauttaa se Kulosaaren ympäri ja palaa takaisin Herttoniemeen.

En muista pitkään aikaan kuulleeni lähipiirissänikin niin paljon rutinaa kuin tästä järjestelystä ja sen toimimattomuudesta. Olen aikeissa tehdä näistä palautteista koosteen HSL:lle ja/tai johonkin paikallislehteen.

Mikäli Sinulla on vielä omakohtaisia kokemuksia 16x-linjasta, voit toki kirjoittaa ne tähän alle.

Laura

Vs:Bussilinja 16x

Viesti Kirjoittaja Laura » 22.08.2010, 18:27

Kokemukseni mukaan matka on kovin hankala. Julkisilla keskustasta Kulosaareen pääsee hyvällä tuurilla puolessa tunnissa, kun pyörällä menee 20 minuuttia.
Herttoniemessä bussiin pääsy on hankalaa, kun kuskit eivät osaa vastava lähteekö 16 vai 16x ensin. Aikataulut eivät oikein tunnu pitävän ja siksi kyselen usein kuskilta, mihin aikaan ovat lähdössä vai onko väliin tulossa vielä toinen bussi.
Jos Sörnäisissä on bussin vaihto, on aivan naurettavaa mennä Kurviin Herttoniemen kautta.

Jouko

Vs:Bussilinja 16x

Viesti Kirjoittaja Jouko » 01.09.2010, 09:50

Täytyy olla kiitollinen jokaisesta poutapäivästä, joka auttaa pakenemaan Kulosaaren motista.
Tänään ei onni potkinut. Juuri kun minun piti lähteä pyöräilemään duuniin, alkoi sataa. Otin sontikan ja lähdin 58:n pysäkille. Pysäkillä 07.36. Hittolainen, bussi meni minuuttia aiemmin. No odotetaan. Siinä odottaessa sade lakkasi ja kaksi 59:ä ja yksi 58B meni ohi. Tuli vihdoin 58:kin, viisi minuuttia myöhässä 07.50. Liikenne täysin jumissa. Oletteko matkustanut kaupungin poikki tässä bussissa? Se tyhjenee ja täytttyy ainakin kolme kertaa, jonottaa bussien jonossa Pasilan sumpussa ja käärmekin katkaisisi selkänsä sitä seuratessaan kaikenkarvaisissa liikenteenjakajissa. Vihdoin Munkkiniemessä 08.25 ja duunissa kellottamassa 08.30. Kävelyineen kaikkineen 8 kilometrin työmatkaan meni tunti eli tuplasti pyöräilyyn kuluva aika. Vertaillaanpa:
- bussin keskinopeus - 13,8 km/t
- pyörän keskinopeus - 16 km/t
- keskinopeus riuskassa kävelyssä - 5 km/t
- bussimatkan keskinopeus kun otetaan huomioon kävelymatka, bussin myöhästyminen ja viiveet - 8 km/t!
Onko julkinen liikenne kilpailukykyinen? Ei ole ilman raideliikennettä.
Täytyy metroa varrotessa toivoa lisää poutapäiviä. Niin alas en suostu vajoamaan, että ajaisin moisen rupeaman omalla autolla.

DisConnex

Vs:Bussilinja 16x

Viesti Kirjoittaja DisConnex » 02.09.2010, 18:30

Tiistaina oli matka keskustaan lääkäriin klo 11:45 varattuun aikaan. Risto Rytin tien ja Kyöstikallion tien risteyksen pysäkile odottamaan siihen aikataulun mukaan klo 11:15/16 saapuvaa bussia n:o 16. Klo 11.25 bussia ei kuulunut. Kohtalotoveri pysäkillä kertoi, että pääsääntöisesti bussi on joko myöhässä ja välillä sitä ei tule ollenkaan. Lisäksi kuulin pysäkillä väitteen, että kansainvälinen Connex hoitaa linjoja busseilla, jotka HKL aikoinaan poisti romuina käytöstä ja lahjoiti Viroon ja jotka Connex sitten osti sieltä takaisin pilkkahintaan mm. kulosaarelaisia kyyditsemään. Ajattelin ehtimisen lisäksi myös omaa turvallisuuttani ja painuin takaisin kotia ja ajoin henkilöautolla keskustaan. Helsingin seudun liikenteen kilpailuttamisia voittaa kyllä varmasti sillä kun harkitusti säästää kuluja jättämällä 10% vuoroista ajamatta ja kalustona on 20 vuotta vanhat romubussit.

Mika

Vs:Bussilinja 16x

Viesti Kirjoittaja Mika » 08.09.2010, 20:06

Connex lienee vieläkin yksi HSL:n (ex-HKL) alihankkijoista, mutta ainakin linjoja 16 ja 16x hoitaa sellainen firma kuin Nobina (väittävät kotisivuillaan olevansa Pohjoismaiden suurin joukkoliikenneoperaattori). Että tällä tasolla ne suuret...

Taffel

Vs:Bussilinja 16x

Viesti Kirjoittaja Taffel » 12.09.2010, 12:18

Kovasti tuntuvat pitävän rallista ainakin osa 16X kuljettajista kun bussillakin pitää ajaa täysillä hidasteiden yli asiakkaat kyydissä. Olisi tässä tutkalle tarvetta.

Vana

Vs:Bussilinja 16x

Viesti Kirjoittaja Vana » 17.09.2010, 14:38

Olen myös huomannut saman. Bussikuskit ajavat melkoisella vauhdilla. Eikä oloa kyydissä helpota yhtään se, että bussit tosiaan ovat parhaat päivänsä nähneitä.

p.

Vs:Bussilinja 16x

Viesti Kirjoittaja p. » 27.09.2010, 13:25

Jouko, käytän 58. jo kolmatta vuotta päästäkseni töihin Munkkiniemeen.
Täytyy myöntää, että työpaikan vaihtaminen on käynyt kyllä mielessä painajaiskyytien takia.
Olen miettinyt, että voisi olla 58S (suora), joka sahaisi Itäkeskus- Munkkivuori väliä poikkeamatta Pasilaan.

Tolin

dnjKQlGOncMd

Viesti Kirjoittaja Tolin » 10.08.2013, 19:13

I have the opposite plerbom: I live in a house with tiny closets, so I have to keep my clothes limited to what will fit in a 3 foot wide 2 foot deep closet and a chest of drawers. I frequently purge clothes to make room. However, I have had a habit of purging too much and later regretting it. I guess there has to be a balance between hoarding and purging.

Luisfer

TdFjqQDcXurmd

Viesti Kirjoittaja Luisfer » 11.08.2013, 16:40

>Se ette4 hyf6kke4ys oli mahdollinen >oli te4sse4tapauksessa hemtimen hyve4 >syy hyf6ke4te4, koska yleisesti >tunnettuja hyf6kke4ysmenetelmie4 >vastaan pite4isi olla suojassaEi se ne4in mene. Se, ette4 ylle4pito hoitaa tehte4ve4nse4 puutteellisesti, ei anna kenelleke4e4n oikeutta aiheuttaa vahinkoa muille -- ei varsinkaan niille, jotka ovat te4ysin syyttf6mie4 asiaan.Vaikka kauppias unohtaisi lukita kauppansa oven yf6ksi, se ei anna oikeutta varastaa tavaroita eike4 tehde4 ilkivaltaa myyme4le4sse4.Samalla tavalla naista ei saa raiskata, vaikka he4n kulkisi ve4hisse4 vaatteissa tai yksin pimee4lle4 kadulla.

Vastaa Viestiin