ilman metroa huhtikuuhun asti, ainakin!

Alueen säännöt
Kulosaaren sivut: kulosaarelaiset.fi
BjörnBorg

Vs:ilman metroa huhtikuuhun asti, ainakin!

Viesti Kirjoittaja BjörnBorg » 22.11.2010, 16:24

Näin täältä larssonckintien suunnalta katsottuna remontti on ollut oikeastaan hyvä asia -- nyt 16X/16:ää voi mennä kulosaarentielle odottamaan koska tahansa ja se on hetkessä herttoniemessä suoraan metroaseman luona, aiemmin piti joko katsoa 16:n aikataulua tai kävellä metrolle saakka.

Joukkoliikenteen perusongelmahan on aina se, että pysäkit, reitit ja aikataulut ovat aina kompromissi. Olisi mielenkiintoista tietää toimisiko jo esimerkiksi Kulosaaren (ml. esimerkiksi Herttoniemeä?) osalta se että täällä pyörisi \"jatkuvasti\" pieni bussi, joka syöttäisi liikenteen nopeammin ja laajemmalta alueelta metron kaltaiseen nopeaan ja tiheästi liikennöityyn välineeseen.

Aiemmin kun vaihtoehdot olivat 16 ja metro, mietti aina vaihtoehtoina joko aikataulun tarkistus + bussissa istuminen pidempään vs. koska tahansa kävely metrolle + nopea metromatka. Nyt 16X:n myötä on käytössä molempien edut.

OL

Vs:ilman metroa huhtikuuhun asti, ainakin!

Viesti Kirjoittaja OL » 29.11.2010, 14:57

Totta ihmeessä, BjörnBorg, mutta kerropa, kuinka paljon ihmisiä siellä Lars Sonckin tien suunnalla asuu, verrattuna Kulosaaren kerrostaloalueeseen, joka sijaitsee pääosin Ståhlbergintien - Kyösti Kallion tien pohjoispuolella, useamman kivenheiton päässä Kulosaarentieltä, jota niin 16, 16k kuin 16x:kin nyt ajavat. Tämäkö on hyvää liikennesuunnittelua kokonaisuuden kannalta?

Vastaa Viestiin