HSL vastaa 16x:stä

Alueen säännöt
Kulosaaren sivut: kulosaarelaiset.fi
Outi Lepola

HSL vastaa 16x:stä

Viesti Kirjoittaja Outi Lepola » 29.11.2010, 15:16

Hei,

Miska Peura HSL:stä vastasi 16x:ää koskevaan viestiini näin. Kiinnostaisi tietää, vastaako tämä 16x:n käyttäjien kokemuksia. Minä en ole vielä ainakaan koskaan päässyt Kulosaaren metroaseman pysäkiltä Herttoniemen asemalle 8 minuuutissa. Komentteja voi lähettää tämän chattipalstan lisäksi suoraan mista.peura@hsl.fi.

\"Tarkastelimme linjan 16X marraskuun kolmen ensimmäisen viikon aamuruuhkan ajoaikoja, mutta emme löytäneet tiedoista kuin muutamia yli minuutin myöhästymisiä ja nämäkin myöhästymiset olivat parin kolmen minuutin luokkaa.
Kulosaaren puistotien ruuhkautuminen on ilmeisesti ollut hyvin satunnaista ja lyhytaikaista. Bussin ajoaika Kulosaaren metroaseman pysäkiltä Itäväylän eteläpuolelle Marsalkantien pysäkille on ollut ajoaikatietojen mukaan 3 - 4 minuuttia, mikä ei viittaa pahaan ruuhkaongelmaan. Meillä on olemassa varasuunnitelma siltä varalta, että Kulosaaren puistotien ruuhkat olennaisesti pahenevat ja bussit alkavat selvästi myöhästellä. Emme kuitenkaan mielellämme tee reitti- ja/tai aikataulumuutoksia enää tässä vaiheessa, kun järjestely on ollut käytössä lähes kuusi kuukautta ilman isompia ongelmia.\"

OL

Vs:HSL vastaa 16x:stä

Viesti Kirjoittaja OL » 29.11.2010, 15:22

Sattui virhelyönti liikennesuunnittelijan sähköpostiosoitteeseen, miska.peura@hsl.fi on oikein.

Minua tökki vastauksessa erityisesti se väite, että remontinaikaiset 6 kk ovat sujuneet \"ilman isompia ongelmia\". Tämä tarkoittanee sitä, että HSL:llä ei ole ollut isompia ongelmia. Ainakaan kulosaarelaisten arkikokemusta tämä ei kuvaa, vai mitä mieltä olette

Julius

Vs:HSL vastaa 16x:stä

Viesti Kirjoittaja Julius » 29.11.2010, 16:15

Häneltä voisi kysyä mikä on ollut 16X:n ja 16:n käyttäjämäärien kasvu vrt. metroaseman entiseen käyttäjämäärään.

Eli palveleeko nykyinen tilanne edes puolta aiemmista käyttäjistä? Vai ovatko ihmiset valinneet oman auton (kuten minä), tai jonkun muun vaihtoehdon.

Vaikka samassa ruuhkassa istunkin, on se sentään mukavampi istua omassa autossa kuin seistä bussissa.

Vastaa Viestiin