Kulosaaren ostari=kaatopaikka

Alueen säännöt
Kulosaaren sivut: kulosaarelaiset.fi
K

Kulosaaren ostari=kaatopaikka

Viesti Kirjoittaja K » 25.04.2011, 11:55

Kenen vastuulla on Kulosaaren ostari ja sen ympäristön siisteydestä huolehtiminen? Olen nähnyt kaatopaikkoja, jotka ovat siistimpiä kuin ostarin sisäpiha ja ympäristö. New Yorkissa pormestari Rudy Giuliani aloitti 90-luvulla ns. nollatoleranssin, Helsingissä Pekka Sauri on valinnut täystoleranssin - kaikki menee läpi ja mistään ei välitetä. Jäljet ovat sen mukaiset ja Maailman design-pääkaupungista onkin muodostunut Maailman törkypääkaupunki.

Jouko

Vs:Kulosaaren ostari=kaatopaikka

Viesti Kirjoittaja Jouko » 27.04.2011, 14:07

Kulosaaren keväisestä siivottumuudesta olen samaa mieltä. Mielestäni syyllistä roskaamiseen on kuitenkin turha etsiä yksittäisestä ihmisestä. Laimentaako, hyvä K, kaupunginjohtajan haukkuminen meidän kulosaarelaisten vastuuta omasta ympäristöstämme?

Mitä Pekka Saurin pitäisi mielestäsi tehdä? Pitää jonkinlaista yhden miehen vigilanssipartiota Kulosaaren ostarilla?

Kulosaarelaiset ry järjestää 14-15. toukokuuta yleisen siivouspäivän. Mitäs jos porukalla siivoisimme yhteiset nurkkamme, sen sijaan että syyttäisimme ulkopuolisia?

Jaska

Viesti Kirjoittaja Jaska » 28.04.2011, 14:54

[b]K kirjoitti:[/b]
[quote]Kenen vastuulla on Kulosaaren ostari ja sen ympäristön siisteydestä huolehtiminen? Olen nähnyt kaatopaikkoja, jotka ovat siistimpiä kuin ostarin sisäpiha ja ympäristö. New Yorkissa pormestari Rudy Giuliani aloitti 90-luvulla ns. nollatoleranssin, Helsingissä Pekka Sauri on valinnut täystoleranssin - kaikki menee läpi ja mistään ei välitetä. Jäljet ovat sen mukaiset ja Maailman design-pääkaupungista onkin muodostunut Maailman törkypääkaupunki.[/quote]

Kulosaaren ostarin sisäpihan ja ko. kiinteistön vastuulla olevien muiden ulkoalueiden siisteydestä ja kunnossapidosta vastaa kiinteistön isännöitsijä. Pekka Sauri ei tiettävästi ole ryhtynyt ostarimme isännöitsijäksi. Onneksi saatiin pitkän uuvutustaistelun jälkeen poistettua ostaria vastapäätä sijainnut ihan oikea kaatopaikka.

K

Viesti Kirjoittaja K » 08.05.2011, 12:14

Kulosaaren ostari ei toki kuulu suoraan Saurille mutta yleinen siivottumuus Kulosaaressa ja sen puistossa kuuluu niistä vastaavalle apulaiskaupunginjohtajalle. Ei tarvitse kuin katsoa ostarin vastapäiselle kalliolle niin näkee mistä on kyse.

Valitettavasti se, että kaupunki ei huolehdi yleisestä siisteydestä ja puistojen kunnosta lietsoo välinpitämättömyyttä myös muissa. Tämä oli idea New Yorkissa - kaupunki otti vastuun sille kuuluvista tehtävistä ja muut seurasivat.

Asukkaiden on luonnollisesti huolehdittava siitä, etteivät roskaa ja nostavat ylös näkemänsä roskat (itse olen kerännyt viime talvena ja tänä keväänä yhden jätesäkillisen verran skeidaa.)

Sen sijaan jos on selvästi nähtävissä, että yksikään kaupungin työntekijä ei ole esimerkiksi käynyt \"puistossa\" ja korjannut siellä lähes pari vuotta maannutta fillaria niin meillä on systeeminen ongelma. Saurin ei itse tarvitse Kulosaaressa kiertää (vaikka hyvää se hänelle tekisi, ehkäpä Jouko voisi pyytää Pekan mukaan siivouspäivänä) mutta johtajana hän nyt vaan valitettavasti on vastuussa alaistensa toiminnasta.

Siivouspäivä on erinomainen ja kannatettava asia ja aion itse osallistua mutta se ei tarkoita sitä, että kaupunki voisi siirtää velvollisuutensa asukkaille.

Silver

Viesti Kirjoittaja Silver » 22.05.2011, 13:29

\"K\" on oikeassa siinä, että kaupunki voisi kaikkien säästöjensä keskellä edes joskus käydä saarellakin esim. leikkaamassa puistojen nurmikkoja jotta ne eivät viime kesän lailla kasvaisi miehen mittaiseksi. Mihinkähän hittoon veromarkkamme (euromme) oikein menevät, HÄ?

Roskaaminen sinällään on jokaisen paukapään omalla vastuulla ja jos ei jaksa sitä sixpackinsa pahvia kantaa lähimpään roskikseen niin vois vaikka tunkea sen sinne...tämä nykyihminen kun ei tunnu välittävän ympäristöstä enää missään - kunhan itsellä on vaan mukavaa! Kasvattakaa lapsenne tähänkin kulttuuriin oikein jottei 10 vuoden päästä asuta Napolin kaltaislla kaduilla...KIITOS!

Vastaa Viestiin