Metroasema

Alueen säännöt
Kulosaaren sivut: kulosaarelaiset.fi
Kissa

Metroasema

Viesti Kirjoittaja Kissa » 01.06.2011, 14:13

Pommitus HSL:n palauteboksiin näytti tepsivän:

hkl.fi

Kulosaaren metroasema otetaan jälleen matkustajakäyttöön maanantaina 6.6., jos perjantain viranomaistarkastuksissa aseman avaaminen hyväksytään. Aseman käyttöönoton yhteydessä linjan 16X liikennöinti Herttoniemen ja Kulosaaren välillä loppuu. Metroasema avataan peruskorjauksen ollessa vielä kesken, ja matkustajat kulkevat kesän ajan varatien kautta aseman itäpäädystä. Lopullisesti aseman peruskorjaus valmistuu syksyllä.

Kulosaaren metroasemalla ei ole tässä vaiheessa käytössä hissiä, joten kulku asemalle ei ole esteetön. Pyörätuolilla tai lastenvaunujen kanssa liikkuvien matkustajien toivotaan käyttävän Kulosaareen liikennöiviä bussilinjoja 11, 16, 58, 58B, 59 tai kutsulinjaa J84. Kaikkia linjoja aje-taan matalalattiaisilla busseilla. Linjaa 11 lukuun ottamatta niillä on yhteys mm. Herttoniemen metroasemalle.

Itäväylällä Kulosaaren tenniskeskuksen kohdalla oleva keskustan suuntaan ajavien bussien pysäkki Kulosaari (4000) ei kuitenkaan palvele liikuntarajoitteisia, sillä pysäkille pääsee vain portaita pitkin. Linjalle 16 tulee 6.6. alkaen väliaikainen pysäkki ?Rantatöyry? Herttoniemestä päin ajettaessa. Pysäkki on Kulosaaren puistotiellä juuri ennen Tupasaarentietä. Se on käytössä siihen saakka, kunnes metroaseman hissi ja liukuportaat saadaan käyttöön.

Kulosaaren aseman peruskorjausurakasta on saatu nyt valmiiksi laiturialueen kattaminen ja laiturin pintarakenteiden saneeraus. Uuden lippuhallin rakentaminen on vielä kesken. Lippu-hallia laajennetaan ja sinne rakennetaan liukuportaat. Käytettävyyden lisäksi remontti kohentaa metroaseman viihtyisyyttä ja turvallisuutta.

HKL on Kulosaaren metroaseman peruskorjausurakan tilaaja. Rakennuttajana toimii HKR-Rakennuttaja.

Miten liikuntaesteiset?

Vs:Metroasema

Viesti Kirjoittaja Miten liikuntaesteiset? » 01.06.2011, 20:29

Hienoa, mutta riittävätkö 16:n vuorot lastenvaunuille ja liikuntaesteisille? Pitääkö odottaa yli 20 min, jos silloinkaan mahtuu? Näen edessäni kiivasta taistelua lastenvaunupaikoista.

Vaaditaan siis paljon lisävuoroja 16:lle, kunnes metroasema on esteetön.

Ei voi olla totta

Vs:Metroasema

Viesti Kirjoittaja Ei voi olla totta » 04.06.2011, 09:00

Kulosaaren metroasema aukeaa vihdoin

Iltalehti, Perjantai 3.6.2011 klo 19.09

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011060 ... 1_uu.shtml

Tete

Vs:Metroasema

Viesti Kirjoittaja Tete » 04.06.2011, 13:28

No ei se oikeasti olekaan totta.
Jostain peränurkasta portaita ylös pitkän kävelymatkan jälkeen.
Kehitysmaissakin tällaiset remontit hoituisivat paremmin.
Hävetkää rakennuttajat ja suunnittelijat!

Tepi

Vs:Metroasema

Viesti Kirjoittaja Tepi » 06.06.2011, 09:12

Surkeaa,

Normaalisti metroasemalla on ollut töissä maksimissaan 5 henkilöä (lukuunottamatta viime viikkoa, jolloin parissa päivässä tehtiin hommia hommat niin, että asema saadaan \"auki\".

Tänään ilmeisesti median pelossa asemalla hääräsi kymmenittäin duunareita tekemättä kuitenkaan mitään.

HSL ei tarjoillut aamukahvia tai edes pahoitteluja. Paikalla oli ainoastaan 3 lipuntarkistajaa, jotka saivat jokseenkin pahoja katseita.

Huomenna on duunareilla varmasti paluu arkeen, kun media ei enää pelota. Paikalle ilmestyy jälleen 5 seisoskelijaa ja remontin valmistuminen venynee lokakuulle.

Silver

Vs:Metroasema

Viesti Kirjoittaja Silver » 09.06.2011, 15:01

Heh...kyllä on naurettavaa tämä hätäinen pakkoavaaminen ja samalla koko homma kesken kuin se kuuluisa Iisakin kko aikanaan...kyllä nämä osaa...

Kulku sieltä pirun kaukaa on todella huonosti järjestetty ja monille turvattomampi ilta-aikaan...

Kyllä nää osaa...

es

Vs:Metroasema

Viesti Kirjoittaja es » 10.06.2011, 15:12

Tuo metroaseman avaaminen on tietysti \"hieno\" juttu, mutta ei oikein palvele kaikkia saarelaisia, kun se kulku on ihan toisella puolella saarta. Mutta on sitten toisaalta surkuhupaisaa, kun 16 pysäkkikatoksissa on vieläkin infolappuja joissa lukee metroasema suljetaan 7.6 (vuodesta ei puhuta ollenkaan). Ja kuka muistaa bussilinja 16K, joka kulki vain päiväaikaan ja sen pysäkki on paikallaan ainakin Ståhlbergintiellä.
Luulisi että metroa koskevat asiat huituisivat nopeasti, kun siitä on tullut niin paljon nekatiivista palautetta, mutta ei näköjään tapahdu.
Lisäys kylläkin toiseen kommentiin, tänä aamuna, pysäkkikatoksen lasit olivat rikottu Marsalkantien pysäkiltä, että silleen.

Silver

Vs:Metroasema

Viesti Kirjoittaja Silver » 10.06.2011, 20:26

Olet \"es\" oikeassa, pysäkki on nimeltään Marsalkantien pysäkki, mutta fyysisesti sijaitsee Kulosaarentien varressa...jos tällä nyt on merkitystä sen oleellisen kirjoitussyyni ohessa? Rikottu kuin rikottu...

Pollo

ZKeuppqQOIw

Viesti Kirjoittaja Pollo » 10.08.2013, 14:54

I think we are getting bteter at being environmental friendly in this country, and the environmental education in schools is catching on.There are lots of good schemes going in communities through agencies like Ecoschools, Grounds for Learning and Learning Through Landscapes which are helping, and Greenspace projects work extensively with communities, as well as local authority green and recycling schemes, which are consistantly developing. So all in all, I think the future for UK ecofriendliness is fairly positive.It will take a while to happen though, but I think the changes need to be made in Government. If I could afford solar panels, a windmill, a green roof, a hybrid or electric car and could rely on public transport to get me to work in less than 2 hours, my carbon footprint would substantially decrease, and I'm sure I'm not the only one. If they gave everyone in the UK a windmill and solar panels and set up community generators, rather than digging up sensitive and sssi designated land for windfarms it would cost less, but the problem here is that it creates less work and isn't good for business to encourage people to be more self suffiecient the energy companies would lose out big time.In my house, we already reuse and recycle everything we can, bike when we can, use the higher octane fuel in the car (which is meant to be slightly kinder), grow some of our own fruit and veg, use less energy, etc, etc. But hitting us with taxes when we are trying to do our best by the planet isn't going to help. I agree that the changes need to be made commercially, as we are often victims of trade in what is available to purchase, and we are already being taxed to high heavens. Speaking of the heavens, the only tax I would change is for planes, and add the extra a375 cost to flights, but rather than giving it to the government or flight agents, put it directly to planting more trees and saving the rainforest.The problem is that enterprise and business seem to come before the needs of the environment, as economics hold a special place in the heart of politicians. And in the UK, we add 2% to the world carbon emissions, and this needs to be balanced against what the rest of the world is burning. Shouldn't China and the USA take a bit of extra responsibility, although it's good to hear that Arnie is behind California going green. Surely there is money to be made in the new technologies which are more efficient, and helping the 3rd world countries could potentially open up business and trade. It's a big, hard ugly problem that isn't going to be solved overnight by taxing everyone.

Open

XVRqIaBbRc

Viesti Kirjoittaja Open » 10.08.2013, 20:00

, But those weren't even nominated. It seems he was siplmy trying to figure out which of the five nominees was most deserving, while I was trying to figure out which film, of all the ones I had seen that year, was the most deserving.I haven't seen Fantastic or Ralph, so I can't comment on those, but Up is on my short list of films that were pitch-perfect brilliant for the first 20 minutes, then tanked.In 2001, when the Academy first offered Best Animated Feature, the first thing I thought was that they had created that catergory just to honor Monsters, Inc. Then I read the nominations and, knowing the Academy, sighed, Oh, right, I forgot about Shrek.

Vastaa Viestiin