Bussilinja 16 reittimuutokset

Alueen säännöt
Kulosaaren sivut: kulosaarelaiset.fi
Vastaa Viestiin
Nk

Bussilinja 16 reittimuutokset

Viesti Kirjoittaja Nk » 14.11.2011, 15:12

Tietääkö joku tarkemmin bussi 16 tulevista reittimuutoksista muuta kuin että aikovat muuttaa päätepysäkiksi Rautatientorin Hernesaaren sijaan? Tässähän käy nyt niin, mikä lienee tarkoituksenakin, että koska \"tynkälinja\" rautatientorille ei enää palvele käyttäjiään,siirtyvät he siis käyttämään metroa(reitti melko sama ja nopeampi) jolloin koko linja 16 voidaan piakkoin lopettaa vähäisen käyttäjämäärän vuoksi... näin näitä julkisia palveluja ajetaan alas hissukseen. Bussilla 16 kulkee paljon myös keskustassa koulua käyviä alakouluikäisiä lapsia, joiden turvallisuus heikentyy melkoisesti.

Jouko

Vs:Bussilinja 16 reittimuutokset

Viesti Kirjoittaja Jouko » 14.11.2011, 15:29

Kaupunginjohtajan asukasillassa syyskuussa vakuutettiin, ettei Etelä-Kulosaaren bussilinjaa lopeteta.

bussilinja 16

Vs:Bussilinja 16 reittimuutokset

Viesti Kirjoittaja bussilinja 16 » 14.11.2011, 17:04

niin, mitähän muuta olisi voinut asukasillassa vastata(heh). Näin bussilinjan lopettamisesta ei nouse mitään meteliä kun palveluja vedetään hissukseen alas. Linjareittien suunnittelijalta kysyttäessä sain vastauksen, jonka sisältö oli rivien välistä melko ärsyyntynyt kun moista kysellään.Henki tuntui myös olevan, että viis käyttäjien mielipiteestä, asia on jo päätetty.Saadaan taas rutkasti säästöjä aikaan.
näin
Nk

Jouko

Vs:Bussilinja 16 reittimuutokset

Viesti Kirjoittaja Jouko » 15.11.2011, 12:04

Hei bussilinja 16, kerro HSL:n vastauksesta muutakin kuin rivien välit. Jos sinulla on sisäpiirin tietoa, jaa se meidän kanssamme.

Julius

Vs:Bussilinja 16 reittimuutokset

Viesti Kirjoittaja Julius » 15.11.2011, 13:24

Bussilinja 16:n käyttäjämäärät ovat jatkuvasti ja selvästi alle kannattavuusrajan. Jos linjasta päätettäisiin nyt, ei tällä käyttäjämäärällä linjaa avattaisi lainkaan.

HSL voisi minä hetkenä hyvänsä lopettaa linjan ja sanoa, että se on heidän lukujan ja linjauksien mukaisesti täysin oikein. Sillä eihän pieni Jakomäkeläinen nyppyläkään saa omaa bussilinjaa, joten linja 16 lopettaminen vain lisää tasa-arvoa.

Sama muuten koskee Kulosaaren metroasemaa, jota ei olla lopettamassa.

Tämä siis puhtaasti faktojen valossa. Oma mielipiteeni on, että 16 on hieno jäänne ajasta, jolloin tehokkuus ei ole kaiken määräävä tekijä. Jos vain vielä KB:n saisi kulkemaan Kulosaareen olisi se kaikkein ihaninta, mutta toistaiseksi linja 16 olkoot reliikkinä menneiltä ajoilta.

Linjan vähäisen käytön ja yksinkertaisen profiilin vuoksi olisi hienoa, kun tällä linjalla pilotoitaisiin vaikkapa sähkö- tai hybridibusseja. Harmillisesti aika usein ainakin ennen linjan bussit olivat purkukuntoisia ja melu ja saasteet sen mukaisia.

Silver

Vs:Bussilinja 16 reittimuutokset

Viesti Kirjoittaja Silver » 17.11.2011, 11:19

Joo, se on turha luulla niin kaupungin kuin HSL:n tai HKL:n (kumpikohan lie?) tai kenenkään muunkaan, että yksityisautoilu vähenee, kun kaikki palvelut, jotka VERONMAKSAJALLE kuuluvat, lopetetaan. Ei kannata itkeä lehtien sivuilla, että jättäkää autot kotiin ja käyttäkää julkisia, kun bussia saa odottaa 30 min jos tulee ollenkaan ja metroa ei laajenneta palvelemaan kaikkia kaupunkilaisia. Lisäksi VR yllättyy joka vuosi talvesta...no, sen ymmärrän kyllä...

Eli ei kun autokauppaan ja joku iso maasturi V8-koneella alle ja iloisesti silloin kun haluaa lähtee lähikauppaan ja töihin ilman hermjen menetystä, sillä autojonossa on mukava istuskella nahkapenkillä ja kuunnella klassista musiikkia samalla kun soittaa töihin, että julkisen liikenteen puuttuessa olen jonossa ja myöhästyn...ihanaa...

Kiitos kaupunki!

Julius

Vs:Bussilinja 16 reittimuutokset

Viesti Kirjoittaja Julius » 15.12.2011, 20:57

No nyt ne ehdottamani hybridibussit menee sitten toiseen saareen:

Seurasaareen alkaa liikennöimään Helsingin ensimmäiset hybridibussit. Päästöt vähenee noin 30-40% tavanomaiseen verrattuna.

Kulosaaressa sen sijaan rämiseen romutusikäiset ja -kuntoiset bussit.

Helena

Vs:Bussilinja 16 reittimuutokset

Viesti Kirjoittaja Helena » 27.12.2011, 16:01

Tänään luin Hesarista, että bussi 16 aiotaan, näin ymmärsin, lopettaa ja korvata bussi 11:llä vaihtamalla vain numeroa. 16:n reitti tulisi olemaan bussin 11 reitti keskustassa ja erittäin tärkeä Herttoniemenpätkä toisessa päässä jäisi kokonaan pois. Herttoniemen suunta on nykyisin kulosaarelaisten tärkein asioimissuunta: isommat ruokakaupat,vaatetusliikkeet ym. erityisliikkeet, apteekit, posti, terveysasema, osa seurakunnan toiminnoista jne. ovat Herttoniemen ja Herttoniemenrannan alueilla. Bussi 16 reittiä tulisi siellä päässä pikemminkin laajentaa (esim. ajo Hitsaajankadun kautta nyk. päätepysäkille K-kaupan eteen). Entä bussin aamu- ja iltavuorot? Ajettaisiinko silloinkin Mustikkamaalle? Ja ajotiheys? Kerran tunnissa, kuten 11 nykyisin ajaa? Nyt täytyy olla tarkkana!

koivu

Vs:Bussilinja 16 reittimuutokset

Viesti Kirjoittaja koivu » 02.01.2012, 16:51

Kiitos, että allekirjoitit adressin BUSSILINJOJEN 16 JA 18 LIIKENNÖINTI.

http://www.adressit.com/bussilinjojen_1 ... ikennointi

Silver

Vs:Bussilinja 16 reittimuutokset

Viesti Kirjoittaja Silver » 28.01.2012, 19:36

Eipä näyttänyt adressi paljon kaupunkia hetkauttavan...

No, onneksi isokoneinen maasturi on aina johdon päässä ja on niin mukava istahtaa canvas-penkille ja ajella YKSIN duuniin sekä kuunnella itse valitsemaa musiikkia eikä bussien räminää! Vetäkööt bussilinjansa vaikka Sipoonkorpeen, ei haittaa V8-kuskia!!!

Hyvästi HSL

Vastaa Viestiin