koiraihmiset

Alueen säännöt
Kruununhaan sivut: krunikka.fi
äimistynyt

koiraihmiset

Viesti Kirjoittaja äimistynyt » 16.04.2008, 16:19

Ei tuntunut kivalta kuulla radiosta katajanokkalaisen talonmiehen mollaavan kruununhakalaisia, jotka pitävät koiria ulkoiluttaessaan Katajanokkaa takapihanaan jättämällä ulosteet kaduille korjaamatta.

Krunan kundi

Vs:koiraihmiset

Viesti Kirjoittaja Krunan kundi » 16.04.2008, 22:27

Milloin ja millähän radiokanavalla tällainen väite on esitetty?

Miksi kukaan vaivautuisi Skattalle koiransa kanssa moisiin \"harrastuksiin\"? Krunassa on koirapuisto Tervasaaressa.

Vaikka kyllä hölmöimmät siitä huolimatta täälläkin antavat lemmikkinsä päkistää jätökset jopa jalkakäytäville ja ulkoilureiteille, nurmikoista ja puistopuskista puhumattakaan.

Eikös laki velvoita koiranomistajaa rangaistuksen uhalla korjaamaan jätökset?
Eikös se laki ole ollut voimassa yli 20 vuotta!

tiukan koiran tiukka emäntä

Vs:koiraihmiset

Viesti Kirjoittaja tiukan koiran tiukka emäntä » 14.05.2008, 20:56

Se on myös ikävää, että koiranomistajat antavat koiriensa kakkia jalkakäytäville. Sinne jää haisuja, ja oma koirani joskus erehtyy peittämään omilla lorauksilla näitä väärän paikan tapauksia. Itse olen opettanut korani tekemään tarpeensa paikoihin, joissa ihmiset eivät kulje ja lorauttamaan lokaojaan tai kaivojen kansien tuntumaan.

Yksi asia josta en pidä, ovat koiranomistajat jotka päästävät omat koiransa kytketyn koirani luo, kun se odottaa kaupan ulkopuolella tiukassa hihnassa. Kytketyn koiran luo ei mennä, se on selvä sääntö. Koirani oli kerran kiinni, minä juuri ovesta tulleena vieressä kun taivaalle katseleva emäntä päästi isomman koirans pitkässä hihnassa irti. Siitä tuli koirien kesken iso rähinä ja nahkoja meni puhki. Onneksi toinen omistaja oli sivisttynyt ihminenm ja päästiin sopuun ja kellekäänb ei käynyt kummemmin. Kaikki koirat rähisevät jos sille päälle toinen vain sattuu, mutta niin tappelevat ihmisetkin. Kytketty koira on AINA! kierrettävä kaukaa.

Enemmän kuin vastuullisten omistajien koirat, roskaavat Kruununhakaa kuitenkin ihmiset: koululaiset, juopot ja piknikväki, joka ei siivoa jätteitään. Itse noudatan järjestyssääntöjä. Ja jos paskapussit ovat taskusta loppu haen viereisestä kaupasta. Säännöt ovat kaikille samat.

Krunikka-lehdessä voisi hieman kirjoittaa noita periaatteellisia koirasääntöjä. Ja ihmisille sivistyneitä käyttäytymistapoja. Minua tarkkaili joku naapuri ikkunastaan ja väitti pahantahtoisesti ulkopuolisille juoruten, etten käytä koiraani kuin lyhyellä kävelyllä. Naisparka taisi olla tietämätön että talostani pääsee ulos eri suuntiin ja olen koirani kanssa päivittäisillä pitkillä lenkeillä. Viikonloppuisin koira ulkoilee maalla tuntikausia. Hankkikoon mokoma ihminen elämän!

Olin tänään paikallisessa pikkukaupassa, jossa on oven vieressä ulkona koirille koukut. Koirani oli hetken lyhyessä hihnassa ulkopuolella. Kun tulin ulos. oli siinä tuntematon ihminen päästämääs omaa koiraansa noin vain kytketyn koirani luokse. Sanoin, että sellainen ei ole viisasta ja sopivaa. Koiranomistja ymmärsi asian mutta täysin ulkopuolinen ihminen - nainen -alkoi huutaa sättiä minua joksikin yli-ihmiseksi ( ja mikäpä siinä, kiitos kovasti) ja sanoi etten noudata kaupungin järjestyssääntöjä.

Koiran SAA panna tiukasti kiinni sille tarkoitettuun koukkuun ja käväistä ostamassa viakka maitopurkin, sitä varten ne koukut ovat. Koiranomistajien täytyy aina oman koiransa kanssa kiertää kytketty koira - ikinä ei tiedä, mitä toisilleen tuntemattomien koirien päässä liikkuu. Minä en ikinä menisi ilman omistajan lupaa kytketyn nelijalkaisen luokse. Se on niin.

Vastaa Viestiin