Huoltoyhtiö myrkyttää jalkakäytäviä

Alueen säännöt
Kruununhaan sivut: krunikka.fi
Minni

Huoltoyhtiö myrkyttää jalkakäytäviä

Viesti Kirjoittaja Minni » 27.07.2011, 16:06

Viime viikkoina on Krunikassa eniten taloja hoitavan huoltoyhtiön miehet kulkeneet myrkyttämässä jalkakäytäviä, portaiden vieriä ja seinän vieriä rikkakasvimyrkyllä (ilmeisesti glyfosfaattia eli rounduppia, josta tutkijat ovat vastikään varoitelleet). Aivan käsittämätöntä on, että yhtä heinätupsua pitää \"torjua\" lorauttamalla lammikollinen myrkkyä päälle, kun sen voisi nyppäistä pois (helpoin tapa tarvittaessa). Ei järkeä tässä. Kun ruiskua on kuljetettu seuraavan tupsun luo niin siitä on lirunut matkan varrelle myös kasvimyrkkyä, joten vanoja on joka paikassa. Roundup ei näköjään haihdu helpolla vaan se jää asfalttiin märäksi pitkäksi aikaa, ihan toiselle vuorokaudelle.
Talvella katuja hoidetaan kemikaaleilla ja kesällä nyt siis näköjään myrkyillä. Tätäkö me haluamme? En minä ainakaan. Taloyhtiöt voivat vaikuttaa siihen, minkälaista ja minkälaatuista palvelua huoltoyhtiöiltä suostuvat ostamaan. Myrkyttäminen on nähtävästi huoltofirmalle halvin ja tuottoisin tapa hoitaa katupuhtaanapitoa. Jos jalkakäytäviä puhdistettaisiin hyvin hiekoista, niin kasvit eivät pääsisi samalla tavalla juurtumaan koloihin. Itse tosin olen sitä mieltä, että kasvit kuuluvat kaupunkiin. Ei kotiympäristöämme pidä myrkyttää steriiliksi. Myrkyt myös saavuttavat tavalla tai toisella ihmisen elimistön, kyseessä ei ole mikään mitätön asia.

huoh

Vs:Huoltoyhtiö myrkyttää jalkakäytäviä

Viesti Kirjoittaja huoh » 27.07.2011, 19:03

Mistä tiedät, että he käyttävät juuri väittämääsi hirveän kauheaa myrkkyä? Oletko kenties ollut yhteydessä kyseiseen huoltoyhtiöön?

Hanki elämä ja lopeta muiden ihmisten kyttääminen....

huoh

Viesti Kirjoittaja huoh » 27.07.2011, 19:06

ps. Niin, jos kasvien annetaan kasvaa katujen koloissa, ne lopulta vahingoittavat katua ja lopulta pahimmassa tapauksessa koko katu joudutaan repimään auki kun uuden asfaltin asentaminen tulee aiheelliseksi. Sitäkö haluat? Tottakai työt tehdään mahdollisimman halpoja kustannuksia käyttäen. Hieman maalaisjärkeä saa käyttää.

Voit toisaalta itse poimia niitä risuja sieltä katujen koloista selkä vääränä niin ei tarvitse täällä tulla neuvomaan muille miten työt tulisi tehdä.

Toinen Minni

Viesti Kirjoittaja Toinen Minni » 29.07.2011, 16:30

Meikä on kirjuutellu tänne nimellä Minni, mut näköjään nyt joku toinenkin.
Lukijoille arvattavaksi jää kumpi on kumpaakin mieltä :-)

Vastaa Viestiin