Miksi ravintola Kolme Liisaa suljettiin

Alueen säännöt
Kruununhaan sivut: krunikka.fi
Raini Lehtonen

Miksi ravintola Kolme Liisaa suljettiin

Viesti Kirjoittaja Raini Lehtonen » 21.09.2011, 15:36

Kolmessa Liisassa nautittiin viimeisestä illasta 29.6.2011. Monia kantakundeina säilyneitä suretti todella vanhan kotikapakan kuolema.
Tein asiasta juttua Krunikka-lehteen, joka ilmestyy nyt lokakuussa 2011. En kuitenkaan saanut vastausta kysymykseen, miksi Liisan kävijämäärät vähenivät niin, että ravintolan pito ei enää kannattanut.
Olisi hyvä kuulla mielipiteitä, varsinkin niiltä, jotka eivät enää käyneet Liisassa. Miksi ei? Mikä muutti monta vuosikymmentä hyvin suositun ja keskeisen Kruununhaan ravintolan paikaksi, jonne et enää välittänyt tulla? Myös Liisassa viimeiseen asti käyneet voisivat kertoa, mikä ravintolassa ei enää miellyttänyt.
Liisaa ei näköjään voi enää pelastaa. Siitä tehdään Alepa, mutta ainakin meitä 70-luvulta siellä käyneitä kiinnostaisi ravintolan alamäen syy.
Raini Lehtonen

Heluna

Vs:Miksi ravintola Kolme Liisaa suljettiin

Viesti Kirjoittaja Heluna » 22.09.2011, 12:34

Itse ainakin lopetin käymisen, koska sain huonoa ruokaa. Viimeisellä kerralla söin eineskasvispihvejä ja seisonutta kastiketta. Jälkiruokana oli esanssista kiisseliä. Toisaalta pitäisi kai tajuta, että vihreän kortin kuva ovessa on merkki huonosta ruoasta.

Jos haluan teollista sontaa, voin hakea niitä kaupasta kadun toiselta puolelta paljon halvemmalla. Tai mieluummin menen syömään ravintolaan, joka oikeasti tekee ruoat itse.

Niclas Lönnqvist

Viesti Kirjoittaja Niclas Lönnqvist » 22.09.2011, 18:45

Minulla on sellainen muistikuva, että Kolme Liisaa toimi viimeiset kymmenen vuotta pelkästään lounasravintolana, mutta voi olla, että olen väärässä. Muistoni Lissusta, silloin kun siellä pystyi istumaan pitkää ja kosteaa iltaa, oli pitkä itsepalvelutiski ja nyttemmin edesmennyt näyttelijä Jukka Sipilä television ääressä iltauutisten aikaan. Lissu oli ensimmäinen ravintola jossa join lailliset kapakkakaljat 6.11.1990 jolloin täytin 18.
Miksi en enää käynyt Lissussa? En asu enää Krunikassa ja lounasta pystyn syömään myös muualla. Muuten olen sitä mieltä en Kruununhaan ravintolatarjonta on näivettynyt viimeisten kahden vuosikymmenen aikana. Kaipaan erityisesti Savannaa ja Kirjaa.

Yksi asiakas

Viesti Kirjoittaja Yksi asiakas » 25.09.2011, 15:18

Tupakkalaki vaikutti varmasti myös paljon vaikka en itse polta.

Ruoka huononi myös viime vuosikymmenen aikana.

Ketään ei kiinnostanut ko. paikka.

Viesti Kirjoittaja Ketään ei kiinnostanut ko. paikka. » 13.10.2011, 11:44

Muutama paikallinen puliukko siellä istumassa ei pidä tuon kokoista paikkaa pystyssä. Onneksi ovat siirtyneet Harrysiin niin ei tarvitse ilman kaljaa olla.

Huono palvelu.

Viesti Kirjoittaja Huono palvelu. » 13.10.2011, 11:47

Paikassa oli huono palvelu kaikilla osa-alueilla. Myös juopotteleva porukka ja yleisesti kylmä ilmapiiri ei vetänyt kyllä puoleensa. Sisustus ja atmosfääri oli niin paljon aikaansa jäljessä.

Krunasta ja keskustasta löytyy niin paljon parempia paikkoja. Ruokaa löytyy esim. Kolmesta Kruunusta ja Rodolfosta. Kaljaporukat voivat mennä esim Harrysiin tai Pata Ässään.

Minni

Viesti Kirjoittaja Minni » 17.10.2011, 12:14

Minä muistelen, että vielä 1990-luvulla Kolme Liisaa oli suosittu ja palveli niin ruokailijoita kuin nesteyttäjiä.
Silloin baaritiski oli keskellä ja sen ympäri pääsi kulkemaan.
Sitten paikassa tehtiin remonttia ja baaritiskille tuli ruokalinjasto. Monet olivat sitä mieltä, että sisustus muuttui huoltoaseman näköiseksi...eli miljöön tunnelma siitä kärsi.
Aukiolo aikojakin pikkuhiljaa muutettiin, olikin su kiinni tai arkenakin jo kovin aikaisin suljettiin. Varmasti sekin antoi vaikutelmaa lounaspaikaksi mieltämisestä...joka ehkä vähensi pitkälle lounaalle tulijoita.

Minni

Viesti Kirjoittaja Minni » 17.10.2011, 12:20

Muistattekos PATRIK ravintolan?
Siitäkin minulla on muistikuva, että 1990-luvulla paikka oli suosittu ja täynnä kaiken ikäisiä.
Jossain kohti ilmeisesti koko henkilökunta vaihdettiin ja paikkakin alkoi autioitua.
Sääli.

Niclas Lönnqvist

Viesti Kirjoittaja Niclas Lönnqvist » 18.10.2011, 01:00

Pub Patrik toimi muistaakseni, siinä missä Riki Sorsan Bakfickan toimii nykyään eli Svenska Klubbenin talossa. Oli kyllä ihan ookoo paikka, mutta kuihtui pois. Olen sitä mieltä, että Krunikkaan kaivattaisi olohuonetyyppistä ravintolaa, jossa voi vapaasti olla ilman syömispakkoa tai häiritsevien litrahuulien ördäilyä kuunnellen.

Vastaa Viestiin