MIKSI BUSSILINJA 18 HALUTAAN LOPETTAA?

Alueen säännöt
Kruununhaan sivut: krunikka.fi
jos...

Vs:MIKSI BUSSILINJA 18 HALUTAAN LOPETTAA?

Viesti Kirjoittaja jos... » 27.01.2012, 02:21

jos Krunikassa olisi edelleen Vironkadun terveysasema, bussilinjoja ei välttämättä tarvittaisi ollenkaan. Näin, jos ajateltaisiin täysin Krunika-keskeisesti. Tämä ajattelumalli olisi vaatinut suunnittelussa eri viranomaistahojen yhteistyötä.

JK

Vs:MIKSI BUSSILINJA 18 HALUTAAN LOPETTAA?

Viesti Kirjoittaja JK » 27.01.2012, 15:09

Täytyy tähän väliin kyllä mainita, että aika lapsellista tämä keskustelu täällä tällähetkellä on.

Ihmiset luulevat, että heitä tahallaan kiusataan lopettamalla tai muuttamalla liikenneyhteyksiä...

Nykypäivän suomessa kaikessa yhdyskuntasuunnittelussa arvioidaan erittäin paljon eri asioita, ja ratkasitaan se paras vaihtoehto.

On aina ihmisiä, joita tietty ratkaisu ei miellytä, mutta sille nyt ei voi mitään, tälläinen maailma on.

Kuitenkin AMMATTILAISET arvioivat suunnitelmien ja hankkeiden vaikutuksia laaja-alaisesti, ja monipuolisesti. Tämän jälkeen he tekevät tarvittavat arviot (esim. YVA), jonka jälkeen tekevät ehdoituksen hankkeen järjestelyistä. Ehdoitus annetaan päättäjille (poliittinen päätös).

Kun te vaan voisitte ymmärtää, että mitään näitä suunnitelmia ei tehdä kenenkään kiusaksi, tai tahallaan että aiheutettaisiin pahaa mieltä. Näitä päätöksiä tehdään, jotta vallitsevassa tilanteessa asiat sujuisivat mahdollisimman hyvin. KYSE EI OLE YHDEN KAUPUNGINOSAN IHMISISTÄ, vaan asioita pitää miettiä paljon isompien kokonaisuuksien kautta.

Ihan kun pienet lapset täällä kinastelisivat tyyliin: \"Toi vei mun tikkarin ihan tahallaan ja rikkoi mun hiekkalinnan!!\".
Koittakaa nyt miettiä näitä asioita myös muiden ihmisten ja laajempien asiayhteyksien kautta.

Sehän olisi täydellistä, jos jokaisen ihmisen toiveet voitaisiin toteuttaa, mutta valitettavasti asia ei vain ole niin!

313

Vs:MIKSI BUSSILINJA 18 HALUTAAN LOPETTAA?

Viesti Kirjoittaja 313 » 27.01.2012, 17:41

[/quote]

Jos liiketaloudellisesta kannattavuudesta on puhutaa niin koko Helsingin joukkoliikenne voidaan lopettaa sillä perusteella heti.

[/quote]

Tämä ei pidä paikkaansa. Jos joukkoliikennettä ei olisi, kadut ja parkkipaikat pitäisi mitoittaa henkilöautomäärän mukaisiksi. Tämä tulisi erittäin kalliiksi, ja lisäksi ympäristö muuttuisi huonommaksi. Viittaan myös Smith-Polvisen liikennesuunnitelmaan 1960-luvulta, joka toteutuessaan olisi merkinnyt mm. liikenneympyrää Tervasaareen ja Liisankadun eteläpuolen talorivin jyräämistä moottoritien alta. Ks.

http://www.kaupunkiliikenne.net/Smith.html

Tuosta bussi 17:sta vielä. Luulenpa, että se kuopataan vähin äänin muutaman vuoden sisällä matkustajien vähäisyyden takia.

Niinpä niin

Vs:MIKSI BUSSILINJA 18 HALUTAAN LOPETTAA?

Viesti Kirjoittaja Niinpä niin » 27.01.2012, 18:22

[b]313 kirjoitti:[/b]
[quote][/quote]

Jos liiketaloudellisesta kannattavuudesta on puhutaa niin koko Helsingin joukkoliikenne voidaan lopettaa sillä perusteella heti.

[/quote]

Tämä ei pidä paikkaansa. Jos joukkoliikennettä ei olisi, kadut ja parkkipaikat pitäisi mitoittaa henkilöautomäärän mukaisiksi. [/quote]

Piti sanomani, että joukkoliikenteen kustannuksista vain osa voidaan kattaa lipputuloilla, mitkä riippuvat matkustajamääristä. Lipputuloilla ei edes montakaan bussilinjaa kyettäisi ylläpitämään. Helsingin joukkoliikenne ja sen investoinnit hoidetaan pääosin verovaroin.

On siis turha puhua kannattamattomista tai kanattavista linjoista, kun kyseessä on yhteiskunnan tukema, mutta kansantalouden ja ympäristön kannalta tärkeä palvelu, jota käyttäen ihmiset voivat liikkua paikasta toiseen ilman henkilöautoa.

Hahahah

Vs:MIKSI BUSSILINJA 18 HALUTAAN LOPETTAA?

Viesti Kirjoittaja Hahahah » 15.02.2012, 19:03

Hahhahaha hienoa katsoa, mikä itku ja parku nyt syntyi, kun se bussiliikenne (odotetusti) lopetettiin.

Katsotaan auttaako tekemänne valitus.. Hahah, noita valituksia tulee jokaisesta hankkeesta nykypäivänä, ja jos itkut ja vinkumiset aina peruisivat hankkeet, niin varmaan koko Kruununhakaakaan ei olisi rakennettu aikanaan..

Kyllä sitä aikaa voi käyttää hyödyllisemminkin, mutta tottakai sitä saa tuollaiseenkin käyttää, jos ei muutakaan ole :D

erikoinen huumorintaju

Vs:MIKSI BUSSILINJA 18 HALUTAAN LOPETTAA?

Viesti Kirjoittaja erikoinen huumorintaju » 16.02.2012, 04:47

Kruununhaka on kaupunginosa numero yksi, vanhin. Hieman kunnioitusta, pyydän.

Outoa.

Vs:MIKSI BUSSILINJA 18 HALUTAAN LOPETTAA?

Viesti Kirjoittaja Outoa. » 16.02.2012, 22:44

Lähdetään nyt ihan siitä liikkeelle, että Helsingin rakentaminen aloitettiin vanhankaupunginlahdelta. Kruununhaka on kyllä vanhimpia kaupunginosia, se on totta.

En vain ymmärrä, että mitä ihmeen merkitystä sillä on tässä asiassa?
Ja pitääkö kaupunginosia kunnioittaa nykyisin?

Hakeudu hoitoon!

Vs:MIKSI BUSSILINJA 18 HALUTAAN LOPETTAA?

Viesti Kirjoittaja Hakeudu hoitoon! » 09.03.2012, 22:19

[quote="Hahahah" post=1035]Hahhahaha hienoa katsoa, mikä itku ja parku nyt syntyi, kun se bussiliikenne (odotetusti) lopetettiin.

Katsotaan auttaako tekemänne valitus.. Hahah, noita valituksia tulee jokaisesta hankkeesta nykypäivänä, ja jos itkut ja vinkumiset aina peruisivat hankkeet, niin varmaan koko Kruununhakaakaan ei olisi rakennettu aikanaan..

Kyllä sitä aikaa voi käyttää hyödyllisemminkin, mutta tottakai sitä saa tuollaiseenkin käyttää, jos ei muutakaan ole :D[/quote]

Kannattaisi ehkä hakeutua asinamukaiseen hoitoon, jos ei ole muuta puuhaa kuin ilkkua vakavista asioista.

Busseja 16 ja 18 käyetään

Vs: MIKSI BUSSILINJA 18 HALUTAAN LOPETTAA?

Viesti Kirjoittaja Busseja 16 ja 18 käyetään » 17.03.2012, 00:39

Helsingin seudun liikenteen linjastosuunnitelmasta 2012 löytyy tietoa bussilinjojen 16 ja 18 matkustajamääristä.

16.9.-31.12.2011 bussilinjaa 16 käytti yhteensä 185 275 matkustajaa.

Välillä Hernesaari-Herttoniemi tehtiin yhteensä 90950 matkaa, bussiin nousi matkustajia Eteläisistä kaupunginosista ja Ullanlinnasta 41135, keskustasta 7056, Esplanadilta ja Kauppatorilta 11804, Kruununhaasta 13335, Hakaniemestä ja Merihaasta 8618, Sörnäisistä 2947, Kulosaaresta 5709 ja Herttoniemestä 346.

Välillä Herttoniemi-Hernesaari tehtiin yhteensä 94325 matkaa, bussiin nousi matkustajia Herttoniemestä 25057, Kulosaaresta 25037, Sörnäisistä 7603, Hakaniemestä ja Merihaasta 14563, Kruununhaasta 9900, Esplanadin pysäkeiltä 2425, Keskustasta 5954, Ullanlinnasta ja Eteläisistä kaupunginosista 1759.

16.9.-31.12. 2011 bussilinjaa 18 käytti yhteensä 313972 matkustajaa välillä Kruununhaka-Munkkivuori.

Bussiin nousi matkustajia Kruununhaasta 68012, Kaisaniemestä 12546, Rautatientorilta 50149, Postitalolta 65087, Etu-Töölöstä 65914, Taka-Töölöstä 23995, Meilahdesta 20130 , Munkkiniemestä 6939 ja Niemenmäestä 1200.

Linjastosuunnitelmassa 2012 bussilinjan 18 kokonaismatkustajamäärästä 16.9.-31.12.11 ei ole tietoa, koska matkustajamääriä välillä Munkkivuori-Kruununhaka ei ole ilmoitettu.

Busseja 16 ja 18 käytetään

Vs: MIKSI BUSSILINJA 18 HALUTAAN LOPETTAA?

Viesti Kirjoittaja Busseja 16 ja 18 käytetään » 17.03.2012, 00:40

Helsingin seudun liikenteen linjastosuunnitelmasta 2012 löytyy tietoa bussilinjojen 16 ja 18 matkustajamääristä.

16.9.-31.12.2011 bussilinjaa 16 käytti yhteensä 185 275 matkustajaa.

Välillä Hernesaari-Herttoniemi tehtiin yhteensä 90950 matkaa, bussiin nousi matkustajia Eteläisistä kaupunginosista ja Ullanlinnasta 41135, keskustasta 7056, Esplanadilta ja Kauppatorilta 11804, Kruununhaasta 13335, Hakaniemestä ja Merihaasta 8618, Sörnäisistä 2947, Kulosaaresta 5709 ja Herttoniemestä 346.

Välillä Herttoniemi-Hernesaari tehtiin yhteensä 94325 matkaa, bussiin nousi matkustajia Herttoniemestä 25057, Kulosaaresta 25037, Sörnäisistä 7603, Hakaniemestä ja Merihaasta 14563, Kruununhaasta 9900, Esplanadin pysäkeiltä 2425, Keskustasta 5954, Ullanlinnasta ja Eteläisistä kaupunginosista 1759.

16.9.-31.12. 2011 bussilinjaa 18 käytti yhteensä 313972 matkustajaa välillä Kruununhaka-Munkkivuori.

Bussiin nousi matkustajia Kruununhaasta 68012, Kaisaniemestä 12546, Rautatientorilta 50149, Postitalolta 65087, Etu-Töölöstä 65914, Taka-Töölöstä 23995, Meilahdesta 20130 , Munkkiniemestä 6939 ja Niemenmäestä 1200.

Linjastosuunnitelmassa 2012 bussilinjan 18 kokonaismatkustajamäärästä 16.9.-31.12.11 ei ole tietoa, koska matkustajamääriä välillä Munkkivuori-Kruununhaka ei ole ilmoitettu.

Vastaa Viestiin