Kruunuvuorenrannan sillat

Alueen säännöt
Kruununhaan sivut: krunikka.fi
Ais00170

Kruunuvuorenrannan sillat

Viesti Kirjoittaja Ais00170 » 12.09.2013, 14:27

Hienoja uutisia! Siltaprojekti etenee odotetusti. http://www.hs.fi/m/kaupunki/Helsinki+va ... 8948948963
Näin saadaan Krunikasta vieläkin haluttavampi asuinkohde.

Ihmettelijä

Vs: Kruunuvuorenrannan sillat

Viesti Kirjoittaja Ihmettelijä » 12.09.2013, 16:06

[quote="Ais00170" post=1541]Hienoja uutisia! Siltaprojekti etenee odotetusti. http://www.hs.fi/m/kaupunki/Helsinki+va ... 8948948963
Näin saadaan Krunikasta vieläkin haluttavampi asuinkohde.[/quote]

Miten joku silta voi tehdä Krunikasta "haluttavan asuinkohteen"?

Ais00170

Vs: Kruunuvuorenrannan sillat

Viesti Kirjoittaja Ais00170 » 12.09.2013, 16:15

[quote="Ihmettelijä" post=1542][quote="Ais00170" post=1541]Hienoja uutisia! Siltaprojekti etenee odotetusti. http://www.hs.fi/m/kaupunki/Helsinki+va ... 8948948963
Näin saadaan Krunikasta vieläkin haluttavampi asuinkohde.[/quote]

Miten joku silta voi tehdä Krunikasta "haluttavan asuinkohteen"?[/quote]

Kaupunkisuunnittelussa saavutettavuus, julkisen liikenteen lisäys ja yhteydet virkistysalueille tuovat aina lisäarvoa. Eikös Krunassa ole harmiteltu kun julkinen liikenne on vähentynyt kun bussilinjoja muutettiin.

helvetti irti

Vs: Kruunuvuorenrannan sillat

Viesti Kirjoittaja helvetti irti » 13.09.2013, 14:58

En muista koskaan ennen Suomessa töötätyn niin paljon kuin kuulin eilen illalla noin 20.30 Liisankadulla, eikä kyse ollut muusta kuin Alepan ihan normaalista myytävän tavaran tankkauksesta. Bussit ulvoivat ja henkilöautot pistivät vielä paremmaksi. Tilan ahtauden takia auto oli pysäköyty keskelle katua, mutta mihin muualle? Raitiosillan mukana henkilöautot Liisankadulta siirretään pois, mutta mihin? Jo nyt kadunvarsipysäköintipaikkoja alueella on liian vähän. Jo nyt monet ulkopaikkakuntalaiset eivät halua tulla Kruununhakaan parkkipaikkojen vähäisyyden takia. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, että kannattaisin suuremmin yksityisautoilua, vaan realiteetteja.

Krunikan bussit takaisin

Vs: Kruunuvuorenrannan sillat

Viesti Kirjoittaja Krunikan bussit takaisin » 14.09.2013, 10:17

[quote="Ais00170" post=1543][quote="Ihmettelijä" post=1542][quote="Ais00170" post=1541]Hienoja uutisia! Siltaprojekti etenee odotetusti. http://www.hs.fi/m/kaupunki/Helsinki+va ... 8948948963
Näin saadaan Krunikasta vieläkin haluttavampi asuinkohde.[/quote]

Miten joku silta voi tehdä Krunikasta "haluttavan asuinkohteen"?[/quote]

Kaupunkisuunnittelussa saavutettavuus, julkisen liikenteen lisäys ja yhteydet virkistysalueille tuovat aina lisäarvoa. Eikös Krunassa ole harmiteltu kun julkinen liikenne on vähentynyt kun bussilinjoja muutettiin.[/quote]

Krunikan saavutettavuus paranee nykyisestä oleellisesti, kun linjat 16 ja 18 palautetaan entisille reiteilleen. Allekirjoita adressi!

Unto

Vs: Kruunuvuorenrannan sillat

Viesti Kirjoittaja Unto » 15.09.2013, 20:32

Ja samalla kannattaa allekirjoittaa adressi Karjalan palauttamisesta.

Entinen krunalainen

Vs: Kruunuvuorenrannan sillat

Viesti Kirjoittaja Entinen krunalainen » 02.10.2013, 15:02

"Kaupunkisuunnittelussa saavutettavuus, julkisen liikenteen lisäys ja yhteydet virkistysalueille tuovat aina lisäarvoa."

No ei varmasti pidä paikkaansa. Ovatko Mannerheimintie, Runeberginkatu ja Hämeentie Helsingin kantakaupungin parhaita ja halutuimpia asuinpaikkoja? Ne ovat hyvin saavutettavissa ja liikennettä riittää, mutta siitä huolimatta ihmiset näyttävät asuvan mieluummin rauhallisemmilla kaduilla.

Jeki

Vs: Kruunuvuorenrannan sillat

Viesti Kirjoittaja Jeki » 18.02.2014, 18:54

[quote="Entinen krunalainen" post=1549]"Kaupunkisuunnittelussa saavutettavuus, julkisen liikenteen lisäys ja yhteydet virkistysalueille tuovat aina lisäarvoa."

No ei varmasti pidä paikkaansa. Ovatko Mannerheimintie, Runeberginkatu ja Hämeentie Helsingin kantakaupungin parhaita ja halutuimpia asuinpaikkoja? Ne ovat hyvin saavutettavissa ja liikennettä riittää, mutta siitä huolimatta ihmiset näyttävät asuvan mieluummin rauhallisemmilla kaduilla.[/quote]

Hyvin saavutettava asuinalue ei ole sama asia kuin suuri liikenneväylä.

Jos Liisankadulle tulee normaalin liikenteen lisäksi kulkemaan yksi uusi raitiovaunulinja, on aivan turha verrata Liisankatua liikenteeltään samaksi kuin esim. Mannerheimintein tai Hämeentien liikenne. Liisankadusta ei tulisi liikenekapasiteetiltään mitenkään vastaavaa asuinalueen kokoojakatua. Siltayhteys ei tuo lisää ajoneuvoliikennettä Kruununhakaan. Kyseessä on silta raitiovaunuille ja kevyelle liikenteelle. :)

Miksi se on niin vastenmielistä ajatella, että joku muu kuin kruununhakalainen kulkisi asuinalueemme läpi? Sehän se syy on miksi hanketta vastustetaan. Kustannuksiinhan on hyvä aina vedota. Täälä kun on muitakin ihmisiä meidän kruununhakalaisten lisäksi.

Jeki

Vs: Kruunuvuorenrannan sillat

Viesti Kirjoittaja Jeki » 06.03.2014, 20:38

Taas uusi siltayhteyttä puoltava selvitys: http://www.hs.fi/kaupunki/Helsinki+tyrm ... 4075460968

Liikennettä ei yksinkertaisesti voida/kannata vetää enää Herttoniemen kautta Kruunuvuorenrannan rakennuttua.

Tässä hyvä visualisointi siitä, että siltayhteys on oikeasti kannattava koko Helsingin asukkaille: https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =1&theater

Kyllä meidän krunikkalaisten pitää sietää muitakin ihmisiä asuinalueellamme. En ymmärrä mikä siitä tekee niin hirveää ja vastenmielistä että joku muu tulisi kauniiseen kaupunginosaamme. :)

Epäilyttää

Vs: Kruunuvuorenrannan sillat

Viesti Kirjoittaja Epäilyttää » 23.03.2014, 00:55

Onko Jeki oikeesti krunikkalainen...

Vastaa Viestiin