Ladulle Konalasta?

Alueen säännöt
Konalan sivut: kaupunginosat.net/konala
Hiihtäjätär

Ladulle Konalasta?

Viesti Kirjoittaja Hiihtäjätär » 29.01.2012, 00:46

Tekisi mieli päästä hiihtämään, mutta en löydä ladunpäätä. Onkohan Konalasta mistään kohti latuyhteyttä hoidetuille laduille?

seija

Vs:Ladulle Konalasta?

Viesti Kirjoittaja seija » 19.02.2012, 20:19

Kyselin hiihtäviltä tuttavilta Konalasta lähtevää latua ja sain seuraavaa tietoa:

En itsekään ole löytänyt Konalasta lähtevää latua. Jostain Malminkartanosta ilmeisesti lähtee latu Keskuspuistoon, mutta en tiedä mistä sieltä. Olen Keskuspuistosta yrittänyt tulla Malminkartanoon, mutta olen matkalla eksynyt ja sitten se on jäänyt. Itse käyn hiihtämässä Talissa. Menen autolla Pajamäkeen ja siitä kevyen liikenteen väylää ja polkua sekä itse tehtyä latua pitkin koneladulle. Siellä on hyvä ympyrälatu sekä joitakin muita latuja.

Toivottavasti tästä saa ainakin vinkkejä, tällä hetkellä luulisi kyllä kaikkien latujen toistaiseksi olevan hangen alla... Jos sinulla on tarkempaa tietoa, kerro muillekin, jotta hiihtämään haluavat pääsevät kunnon reiteille!

Seija

Hiihtäjätär

Vs:Ladulle Konalasta?

Viesti Kirjoittaja Hiihtäjätär » 21.02.2012, 00:47

Seuraavaa olen saanut selville:
Autottoman on vaikea päästä ladulle Konalasta. Pitää jaksaa kävellä sukset kainalossa aika pitkälle (tai mennä bussilla esim. Taliin).
Lähimmät ladunpäät löytyvät
- Malminkartanon suunnalta: Lehtovuoresta Vihdintien yli ja kävelytietä eteenpäin. Malminkartanon huipun ympäri menee hyvä latu.
- Kannelmäen suunnalta: Lidlin kohdalta Vihdintien yli ja kävelytietä suoraan eteenpäin. Kannelmäessä hienot ladut Mätäojan varressa, luultavasti myös yhteys Paloheinän suuntaan.

Harmittaa, ettei Painiityn kävelytieverkostoa rakennettaessa tehty myös latupohjia Espoon urheilupuiston suuntaan.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Konala”