Miksi kuitenkin täälä mennään henkilöihin?

Alueen säännöt
Viikin sivut: kaupunginosat.net/viikki
Stina

Miksi kuitenkin täälä mennään henkilöihin?

Viesti Kirjoittaja Stina » 16.04.2005, 13:13

Miten voi olla mahdollista vaikka on hieno Moderaattori täälä käydään henkilökohtaista kenkilöihin kohdistuvaa keskustelua?Vielä ihan Viikki Seuralaiset itse!On se kyllä todella kummallinen seura.Olen edelleen sitä mieltä että,Viikissä tarvitaan myös toinen yhdistys.Viikki Seuran ihmiset kun eivät osaa olla puolueettomia.Jospa tästä Latokartanon Asukasyhdistyksestä tulisi toimiva yhteisö,joka toimii käytännöntasolla.Ei tällä jatkuvalla tökkimisellä saada mitään aikaan.Onhan suunnittelu mukavaa,pitäis vaan saada toteutettua ne suunnitelmat,jotta asukkaat niistä hyötyisivät.Kyllä mielelläni liittyisin Viikki Seuraan en vaan usko pystyväni toimimaan näin sisäänpäin lämpiävässä yhteisössä jotka eivät aja kun ajatustasolla asioita.

Herodotos

Asukastalojen asiat kuuluvat meille kaikille

Viesti Kirjoittaja Herodotos » 16.04.2005, 22:34

En tiedä, tarkoitatko Stina H. asukastalojen asioihin liittyvää keskustelua, mutta jos tarkoitat, olisi tärkeätä kuulla, missä puheenvuoroissa on asiattomasti käsitelty jotakuta henkilöä. Kyllä asukastaloihin liittyvistä asioista täytyy voida keskustella, ne koskettavat meitä jokaista Viikissä asuvaa.

Jos Latokartanon Asukasyhdistys ihan oikeasti haluaa haastaa Viikki-Seuran kaupunginosayhdistyksenä - minkä roolin uuden yhdistyksen puheenjohtaja Timo Halme on julkisessa kokouksessa kiistänyt - olisi varmaankin ensimmäinen toimi ryhtyä toimimaan normaalin yhdistyksen tavoin eli avata jäsenyys muillekin kuin niille viidelle henkilölle, jotka nyt yhdistyksen muodostavat, Stina H. yhtenä tästä joukosta.

Viikki-Seurassa oltiin iloisia, kun kuultiin Timo Halmeelta asukastalotoimintaan keskittyvän yhdistyksen perustamisesta, koska tämä toiminta katsottiin varsin huonosti aatteellisen kaupunginosayhdistyksen rooliin sopivaksi. Sen jälkeen onkin jouduttu ihmettelemään, mihin tarkoitukseen nimenkin osalta "kilpaileva" yhdistys oikein perustettu, se kun ei ainakaan ulospäin näytä toimivan asukastalojen toiminnan edistämiseksi vaan suljettuna "salaseurana".

Kyllä Viikkiin mahtuu vaikka jokaiselle ikioma yhdistys. Onko siitä sitten jotain etua, on ihan toinen asia. Viikki-Seura on - toisin kuin Latokartanon Asukasyhdistys - kaikille kiinnostuneille avoin ja toiminnastaan avoimesta tiedottava yhdistys, jonka tavoitteena on ennen muuta aktivoida viikkiläisiä toimimaan itse. Viikki-Seuran verkkosivujen keskustelupalstalla on sama tavoite, tarjota paikka käydä keskustelua tärkeistä asioista. Jos asukastalojen asiat eivät ole tällaisia tärkeitä asioita niin mitkä sitten?

Kellään ei ole varmaankaan mitään sitä vastaan, jos sinä Stina H. haluat toimia Viikki-Seuran sijasta Latokartanon Asukasyhdistyksen nimissä. Ei Viikki-Seurassa olla kateellisia muiden aktiivisuudesta, päin vastoin. Hiukan outoa kuitenkin on, että haluat käyttää juuri Viikki-Seuran keskustelupalstaa moittiaksesi Viikki-Seuraa "kummalliseksi" ja sen ihmisiä "puolueellisiksi".

Heikki P.

Stina

Re: Asukastalojen asiat kuuluvat meille kaikille

Viesti Kirjoittaja Stina » 17.04.2005, 23:42

Ei tässä kukaan ole ketään haastamassa.Useimmista henkilöistä näyttää kuitenkin olevan kamalan ongelmallista kun on toinen yhdistys.Eikö se ole ihan hyvä?Nyt on jäänyt Viikki Seuran voimavaroja muihin tehtäviin kun asukastalo asiat on hoidettu.Paljonhan vedotaan siihen että,Viikki Seura ei pysty venymään joka hommaan.Miksi pitäisikään?En ymmärrä miksi Latokartanon Asukasyhdistys pidetään uhkana?Asukastaloista saa erittäin hyvin tietoa asukastalojen työntekijältä.Sitävartenhan hänet on palkattu.En ymmärrä miten olet sitä mieltä että,asukastalojen toimintaa ei oltais edesautettu?Et ole tainnut käydä asukastalo Kunnossa joka on hyvin lähteny toimimaan?Ei tässä Viikki Seurankanssa kilpailla.Itse olen todella tyytyväinen kun hieno uusi asukastalo on aloittanut toimintansa niin nopeasti.Eikö se ole asukkaitten etu?Kuten olen sanonut,jos minulla lasteni ohella liikenisi riittävästi aikaa tulisin mielelläni mukaan Viikki Seuran toimintaan.Nyt vaan katson että ajanpuutteen takia minusta ei olisi hyötyä yhdistykselle.mutta katsotaan kun nuorimmaiseni tosta hiemen varttuu..

vanhaviikkilainen

Re: Miksi kuitenkin täälä mennään henkilöihin?

Viesti Kirjoittaja vanhaviikkilainen » 23.04.2005, 17:07

Se, että jollakin alueella on kaksi kotiseututyötä tekevää järjestöä ei ole mitenkään harvinaista. Muutama esimerkki lähiympäristöstä: Myllypuro Seura - Myllypuron asukasyhdistys, Kontula Seura - Kontulan asukasyhdistys, Maunula Seura - Maunulan asukasyhdistys ja Laajasalo-Degerö Seura - Laajasalon asukasyhdistys.

Erohan on yleensä sellainen, että asukasyhdistys toimii enemmän ikään kuin alueen etujärjestönä sekä hyvin konkreettisten päivittäisasioiden parissa kun puolestaan alueen seura toimii enemmän aatteelliselta pohjalta ja pitkän tähtäimen kehitysasioiden kanssa.

Vastaa Viestiin