Viikin asukkaat

Alueen säännöt
Viikin sivut: kaupunginosat.net/viikki
ellu

Re[2]: Viikin asukkaat

Viesti Kirjoittaja ellu » 15.10.2005, 18:07

Alueen mukavuus ja lähimpien palveluiden etäisyydet olisi tullut selvittää ennen asunnon hankkimista.
Posti ja Nordea Pihlajamäessä - noin 1,5 km. Osuuspankki Malmilla ja Itiksessä, matkaa enemmän kuin kilometri.

VikWel

Re[3]: Viikin asukkaat

Viesti Kirjoittaja VikWel » 15.10.2005, 18:16

Hei Ville,

Olen viihtynyt Viikin Latokartanossa jo yli 7 vuotta, ja viihdyn edelleen. Osuuspankki on Malmilla (n. 3 kilometriä), posti Pihlajamäessä (n. 2 kilometriä). Nordeasta ei ole tietoa.

Luonto ja harrastukset ovat lähellä, keskustaan pääsee (bussi tai bussi+metro) helposti.

T: Viktoria

kotikioski

Re[2]: Viikin asukkaat

Viesti Kirjoittaja kotikioski » 15.10.2005, 23:29

Posti ja Nordea on 4 km päässä Pihlajamäessä sekä Osuuspankki Malmilla 8 km. Kumpaankin bussit vie päivisin 10 min. välein Pihlajamäkeen menee muutama minuutti ja Malmille 10 minuuttia.

Ei palvelut ole kaukana. Taitaa Itäkeskuksessakin olla molemmat pankin ja matka taituu myös 10 minuutissa. Ei täältä ole vaikea asioita hoitaa ja nykyään pankkiasiat tulee pääosin hoidettua kotikoneilta.

Anne Oubajja

ellu

Re[3]: Viikin asukkaat

Viesti Kirjoittaja ellu » 16.10.2005, 12:56

Mittaustulos tältä aamulta: uudelta ostoskeskukselta Pihlajamäen ostarille matkaa tasan 2,2 km. Polkupyörällä hautausmaan kautta varmaan lyhyempi.
Totta, että Itikseen ja Malmille pääsee 10 minuutissa - omalla autolla. Onnikalla meneekin sitten hiukan kauemmin

Stina

Re[4]: Viikin asukkaat

Viesti Kirjoittaja Stina » 17.10.2005, 17:21

Olet aivan oikeassa!Bussilla menee todella paljon kauemmin.Siitä kun ei ole tietoa mahtuuko vaunujen/rattaittenkanssa bussiin.Ja kun olisi muutama lapsi(3kpl)rattaissa olevan lisäksi.Bussiin mahtumista saattaa joutua etenkin lauantaisin odottamaan useamman vuoron.Näin ollen itiksessä ja Malmilla käynti tapahtuu äärimmäisen harvoin.No eipä näillä vuokrilla kyllä hirveesti jää shoppailu varaa..

Mmeri

Re: Pankkia

Viesti Kirjoittaja Mmeri » 18.10.2005, 11:06

Periaatteessa kyllä, käytännössä vielä vähän haetaan muotoa, miten koneita pääsisi käyttämään säännöllisemmin. Jos on jotain toimivia ideoita päivystyksen yms. suhteen, otetaan ilolla vastaan. Minulle voi myös lähettää suoraan sähköpostia osoitteella mirva.merimaa@welho.com

t. Mirva Merimaa

p.s. Bussit ottavat nykyisin kolmet rattaat kyytiin ja itse olen viime aikoina mahtunut aina ensimmäisellä yrittämällä kyytiin ;)

Stina

Re[2]: Pankkia

Viesti Kirjoittaja Stina » 18.10.2005, 22:20

Bussinkuljettajat eivät saa asiakkaiden turvallisuudenvuoksi ottaa kun kahdet vaunut.Jos kuljettaja näin tekee,hän on itse vastuussa matkustajista.Erittäin useasti on nämä 2 rattaat olleet bussissa.Kolmansia bussikuskin ei tarvitse ottaa kyytiin.Siinä tilanteessa kun Viikin terveysasema muutetaan Pihlikseen.Silloin ei bussiin mahdu läheskään kaikki.Silloin on vasta todellinen ongelma bussilinjojen suhteen.Näihin kun ei ole laisinkaan investoitu rahaa seuraavaan budjettiin.Kipeenä kun tuskin moni jaksaa pelata rattaitten kanssa bussissa.

fox

Re: Monikulttuurinen rakenteilla oleva

Viesti Kirjoittaja fox » 19.10.2005, 18:42

Meidän perheestä tulossa vuodenvaihteessa uusia viikkiläisiä ja näin meillä on ollut hyvin aikaa tutustua uuteen asuntoalueeseen, jossa toivottavasti viihdymme niin hyvin, ettei jää pelkäksi läpikulkupaikaksi. Upeat tai kerrassaan mahtavat ulkoilumaastot heti omalta pihalta ja Helsingin palvelut käden ulottuvilla, jos nyt ei heti takapihalta löydykään( onneksi). Ainoastaan sitä tässä huolehdin, että saataisiin Latokartano pidettyä siistinä ja me vanhemmat katsoisimme lastemme perään, ettei he liehuisi spray purkkeineen ja käyttäytyisivät muutenkin siististi(kuten tietysti aikuistenkin tulee tehdä) hienon uuden alueen viihtyvyyden kannalta. Toivottavasti saamme olla tyytyväisiä ja ylpeitä omasta tulevasta asuinalueestamme!

Vastaa Viestiin