Ihmeellistä purnausta!

Alueen säännöt
Viikin sivut: kaupunginosat.net/viikki
fox

Ihmeellistä purnausta!

Viesti Kirjoittaja fox » 25.10.2005, 20:01

Olen lukenut näitä palstoja kiinnostuneena, koska itse olen tuleva viikkiläinen! Ihmettelen tätä purnausta asuntoalueesta, joka on mielestäni upea sijainniltaan, palvelujakin reuennut tulemaan jne...Itse olen aina ajatellut, että jos ympäristö ja muutenkin alue tuntuu niin sietämättömältä, eikun nostaa kytkintä. Itsehän me etenkin näin uuden asuinalueen imagon luomme ja tuomme alueelle viihtyvyytä omalla käyttäytymisellä. Aina olen myös ihmetellyt sitä vertailua asuinalueiden kesken, kun itse en nää juuri muuta eroa kuin arkkitehtuurisia, maisemallisia jne.. Tänäpäivänähän löytyy varmasti joka asuinalueelta joka lähtöön, oli sitten kyse pohjois, etelä, itä tai länsi Helsingistä. Sitten vielä juurrutamme eriarvoisuutta lapsillemme ja tietyt alueet saavat turhaan riippakivekseen vuosikymmenestä toiseen maineen, jonka mukaan mitataan välillä jo ihmisarvoakin. (Esim. Bussissa kuultuja keskusteluja). Olisi välillä kiva kuulla jotain positiivistakin, eikä ainaista purnausta! Kaupunki mikä kaupunki Suomen kartalta kyllä metsää ja peltoa löytyy, minne saa vielä rakennuslupiakin rakentaa juuri sellaisen linnan tai vähemmän linnan kuin haluaa. Ihanaa syksyä kaikille!

saka

Re: Ihmeellistä purnausta!

Viesti Kirjoittaja saka » 26.10.2005, 10:16

Ihmeellisintä että jopa Viikkiseuran aktiivit osallistuvat purnaukseen. Se kertoo kuitenkin enemmän näiden ihmisten rajoittuneisuudesta kuin Viikistä asuinalueena.

Sijainti Kehä Ykkäsen sisäpuolella tarkoittaa että alue on sopivasti urbaani ja lähellä keskustaa mutta silti luonnonläheinen peltoaukeineen ja metsikköineen. Asunnot ja muu rakentaminen on fiksusti rajattu Kehän ja Lahdenväylän varteen joka on mahdollistanut isot virkistysalueet aivan asuntojen vieressä.

Ekologisuus-teema näkyy päällepäin viljelypalstoina joita löytyy talojen pihoiltakin. Rakennuksissa on kuitenkin monia näkymättömiä tavanomaista parempia ratkaisuja jotka alentavat ylläpitokuluja jne.

Kaupalliset palvelut alueella ovat paranemassa ihan lähiaikoina toisen päivittäistavarakaupan avatessa ovensa marraskuussa. Kauppakeskuksia löytyy kohtuumatkan päästä Malmilta, Itäkeskuksesta ja Arabiasta. Niihin pääsee myös suorilla bussivuoroilla.

Haittapuolina on vain nuo alituiset purnaajat, mutta niitähän löytyy kaikkialta, 99% asukkaista on todella tyytyväisiä ja alue on erittäin arvostettua, siis lämpimästi tervetuloa Viikkiin.

Kirsi

Re: Ihmeellistä purnausta!

Viesti Kirjoittaja Kirsi » 26.10.2005, 19:01

Kiitos fox mielipiteestäsi. Minusta täällä on ihan hyvä asua ja olla. Minä olen muuttanut Malmilta Vilppulantieltä ja nyt ihmettelen kuinka jaksoin asua siellä n. 8 vuotta. Vertaan sitä tähän avaraan maisemaan mitä täällä Viikissä saa ihailla, pellot, lehmät, metsät ja luonto yleensä. Samoin asunto on ihana. Lapsen koulu lähellä. Keskustaan, Itäkeskukseen ja Malmille pääsee helposti busseilla jos oman kylän kauppa ei riitä. Kirjasto on kävelymatkan päässä. Ei täältä mitään puutu. Todella mukavaa asua Viikissä

Stina

Re[2]: Ihmeellistä purnausta!

Viesti Kirjoittaja Stina » 28.10.2005, 14:59

Tähän on hyvä todeta,että viihdyn niin hyvin Viikissä että on vaikea muistaa milloin olen Viikistä poistunu viimeksi.(Ellei hammaslääkäriä oteta huomioon.)Oman talon rumuuttakaan ei huomaa kun katselee hienoa peltoaisemaa.Onneks ikkunasta ei näy oma talo..Eli positiivisesti kun katselee alue on loistava.Harvassa paikassa uskaltaa 2vuotiaan päästää isompien sisarustenkanssa ulos odottelemaan,että itse saa vaatteet päälle.

Herodotos

Ketkä "Viikkiseuran aktiivit"

Viesti Kirjoittaja Herodotos » 29.10.2005, 14:44

Hyvä "Saka", keitähän "Viikkiseuran aktiiveja" tarkoitat mainitsemalla heidän(kin) osallistuvan purnaukseen?
Tarkoitatko purnauksella ongelmista puhumista vai jotain muuta?
Nämä keskustelupalstat ovat olemassa, jotta viikkiläiset voivat keskustella alueen asioista, myös ongelmista. Itse en ainakaan ymmärrä, miksi meidän pitäisi teeskennellä, ettei mitään ongelmia ole. Harvoin ne sillä lailla ainakaan vähenevät. Kokonaan toinen asia on, kannattaako vain marista vaiko tehdä myös jotain.

Yhteistyöterveisin

Heikki Poroila
Viikki-Seuran sihteeri

Vastaa Viestiin