Lasten ahdistelijako Viikissä?

Alueen säännöt
Viikin sivut: kaupunginosat.net/viikki
Stina

Lasten ahdistelijako Viikissä?

Viesti Kirjoittaja Stina » 21.01.2006, 01:02

Korviini on kantautunut kamalia juoruja.kysynkin onko muut tietoisia?Kuulin lähinnä lapsilta että Viikissä pyörii mies joka ahdistelee lapsia.Lähinnä tyttöjä ahdisteleva mies joidenkin tietojen perusteella olisi etnisen väestön edustaja.Miehellä on joidenkin tietojen mukaan ollut puukko.Rehtori Pirkko Manner oli pitänyt oppilaille tiedotustilaisuuden asiasta.Ihmettelen että kotiin ei ole tullut tietoa asiasta.Muunmuassa meidän talon muutamaa tyttöä tämä mies on lähtenyt seuraamaan(THK20).Nyt jos tiedätte jotain niin voisitteko valista asiassa?Kiitos paljon!

kotikioski

Re: Lasten ahdistelijako Viikissä?

Viesti Kirjoittaja kotikioski » 22.01.2006, 20:52

Usein lasten mielikuvitus lähtee liikkeelle näissä asioissa. Lisäksi lasten kotona annettu vanhanaikainen rasistinen kasvatus "kuka pelkää mustaa miestä" lisää vettä myllyyn. Itse kuulin tätä mielikuvitusmyllyn jauhamaa asiaa ja totesin lähtöperästä yksinkertaisesti, että tapansa on kullakin lapsella etsiä huomiota.

Pieni asia on saanut suuret mittasuhteet.

Nyt toki keskustelin, kuten aina aika ajoin lasten kanssa, vieraisiin ihmisiin reagoinnista ja varovaisuudesta. En kuitenkaan koskaan erottele vierasta mustaa/supisuomalaisen näköistä näissä keskusteluissa. Haluan lapseni oppivan suhtautumaan kaikkiin erilaisiin ihmisiin tasavertaisesti.

Koulu on asiasta tiedottanut sähköpostinsa välityksellä vanhemmille.

Jos todellisuudessa lapsi on kotimatkalla kohdannut oikeasti uhkaavaa tilannetta, uskon jokaisen järkevän vanhemman asian selvittävän perusteellisesti itse lapsensa kanssa ja tarvittaessa viranomaisten. Toivottavasti tässä tapauksessa on vanhemmat keskustelleet asian kotona ja selvittäneet todenperäisyyden. Mielikuvitus 9-10 vuotiailla on rajaton myös tämänkaltaisissa asioissa.

Koulu kuitenkin otti viisaasti asian esille ja muistutti lapsia mahdollisista vaaratekijöistä elämänsä evääksi. Heidän keskustelunsa tuskin oli väritetty vaan vasta lasten vilkas mielikuvitus sen sai värittyneeksi.

Toivottavasti tämä keskustelu ei lisää ulkomaalaisiin kohdistuvaa ennakkoluuloisuutta täällä Viikissä. Nämä ala-asteikäiset ovat niin herkkiä vaikutteille tämänkaltaisista aiheista.

Anne Oubajja
9-vuotiaan luokkakaverin äiti
monen puheista säikähtäneen äidin kanssa keskustellut

Stina

Re[2]: Lasten ahdistelijako Viikissä?

Viesti Kirjoittaja Stina » 23.01.2006, 23:06

Tässähän nyt pääasiana ei ollutkaan mikään rotuerottelu.Vaan erittäin vakava asia.Jos todella on joku joka lapsia seurailee,niin totta ihmeessä on hyvä tietää asiasta enemmän ennen kun on myöhäistä.Oli sen syntyperä mikätahansa.
Tietenkin jokainen vanhempi keskustelee asiasta lapsiensakanssa.Minun mielestä jos lapsia seuraa aikuinen ja lapsi sen kokee uhkaavana, ei ole liian suuria mittasuhteita ottaa asiaa vakavasti.Mielummin suhtautuu asiaan tietyllä vakavuudella kun välinpitämättömyydellä.
Toisekseen tieto ei kulje täysin koululta kotiin tämän Wilma ohjelman kautta koska kaikki tunnusluvut ja salasanat eivät
ole toimineet.

porro

Viesti Kirjoittaja porro » 23.01.2006, 23:15

Itselleni on tänään kerrottu, että koulussa on puhuttu _mustiin pukeutuneesta_ miehestä.

Oli miten oli, tärkeää on että jos tälläistä tapahtuu heti kutsutaan poliisi paikalle. Siitä varmaan olemme kaikki yhtä mieltä.

Stina

Re[2]: Lasten ahdistelijako Viikissä?

Viesti Kirjoittaja Stina » 24.01.2006, 14:43

Kyllä olen samaa mieltä.Että jos ja kun tallaiseen törmää se on poliisiasia.Toivon myös muiden olevan samaamieltä.

susasasannah

Viesti Kirjoittaja susasasannah » 29.01.2006, 05:15

Hei!Tästä ahdistelijasta nyt vielä kerran.Juttu varmaankin on lähtöisin tositapahtumasta,tosin eräät,niin lapset kuin aikuisetkin helposti värittävät ja muuntelevat asiaa.Totuus kuitenkin on että näitä hörhelöitähän aina tuntuu löytyvän,jopa ihan supisuomalaisissa,eikä niissä niin harvoinkaan..
Mutta sen verran vielä vielä Stinalle;seuraajan ensimmäinen "uhri" oli muuten ollut itse mainitsemasi ns.etnisen vähemmistön edustaja.
Kuten Kotikioski mainitsi on joillain lapsilla välillä mitä oudompia tapoja saada huomiota osakseen,ja ihan omana kommenttina(täysin olen suomalainen)joillain varsinkin aikuisilla outo tapa liian helposti laittaa syyt "muitten kuin meikäläisten" niskoille.Kyllä Suomessa tapahtui paljon juttuja ennen kuin "vähemmistöt" tänne ajautuivat.En tarkoita etteikö se mahdollista olisi,mutta tässä kuulin 1.kerran henkilön syntyperästä maininnan.
Itse olen kuullut omalta ja muitten lapsilta niin monta kertomusta kuin on ollut kertojia+wilmat ja ope.
Jokatapauksessa on syytä pitää silmät auki ja kertoa lapsille namusedistä/-tädeistä,jokainen tietää tavan miten sen omalle piltilleen selittää.

Vastaa Viestiin