kakka kylttejä

Alueen säännöt
Viikin sivut: kaupunginosat.net/viikki
Hoops

Re: kakka kylttejä

Viesti Kirjoittaja Hoops » 14.01.2008, 16:55

ja oottekste miettiny miten paljon teijän omasta ihmisten wc-pöntöstä menee tavaraa vuodessa? Sekin on jossain...vaikkei kadun varsilla...

inkkari

Re[7]: Ei sentään häpeäpaaluja

Viesti Kirjoittaja inkkari » 14.01.2008, 20:46

No juuri siten, että on paljon ympäristöystävällisempää jättää se kakki sinne metsään kuin ottaa se muovipussiin ja laittaa roskikseen josta se päätyy kaatopaikalle tuottamaan sitä metaania ja kasvattamaan jätevuorta.

Kuinkahan monta kertaa tämä pitää vielä kirjottaa, ennenkuin menee perille. Onko vika lukutaidossa vai ymmärryksessä vai missä??? Vai siinä, ettei osaa kääntää aivojaan ajattelemaan eri tavalla kuin on tottunut.

Se ei ole esteettistä, joo, mutta se on ekologisesti kestävämpi vaihtoehto. Ei ole olemassa paikkaa nimeltä Pois. Got it?

Pidän mukanani Hauska-busseja (biohajoava) ja jos kakka on sellaisessa paikassa, josta se pitää kerätä, kerään sen ja kiikutan sitten Hauskan joko lähimpään biojäteastiaan, omaan kompostoriini tai.. umpipusikkoon piiloon. Koska niitä biojäteastioita tai kompostoreita ei ole tuolla lenkkipolun varressa.

Kakan kerääminen ei ole ollenkaan vaikeaa - paitsi pilkkopimeällä kun sitä ei löydä, tai jos se on ripulikakki. Jos näitä näette, älkäät syytelkö turhia. Monet kerrat olen yrittänyt pimeässä nenä maassa haistella, mihin se pökäle meni, vai oliko se ruikku...

Mutta siis muuten se ei ole vaikeaa. Vaikeaa on se, mitä sille kakalle tekee, että omatunto olisi puhdas myös ekologiselta, ei vain esteettiseltä kannalta.

Ja Vode, hei, tämähän on keskustelupalsta. Tuo "Se koira älähtää.." on aika tyhmä juttu sikäli, että on inhimillistä haluata keskustella asioista ilman, että niihin heti liittyisi joku henkilökohtainen aspekti. Tai ainakin joillekin ihmisille se on mahdollista

inkkari

Re[6]: Ei sentään häpeäpaaluja

Viesti Kirjoittaja inkkari » 15.01.2008, 19:12

Miten tämä Vode on niin kamalan ylpeä, että on pakko vastata jokaiseen lauseeseen ja kysymykseen jollain näsäviisaudella tai loukkauksella. En tajua? Onko nyt siis päätarkoituksena viimeisen sutkautuksen sanominen ja nokkeluuksilla voittaminen, vai oikea keskustelu ja puhe aidasta, ei seipäästä?

Joskus on ihan ok myös harkita uudelleen mielipiteitään tai tarkentaa sanomisiaan.

No, vielä lyhyesti sama asia, minkä olen jo monesti kirjoittanut pitkästi:

Minun koirankakkakysymyksessäni ovat siis vastakkain:
ilmastonmuutos vs. estetiikka.
.. tai moraali vs. laki (asetus); oma ajattelu vs. yleinen mielipide.

Itse en halua edistää ilmastonmuutosta yhtään pisaran tipan vertaa enempää kuin on pakko. Minulle se on paljon suurempi ongelma kuin kakka tienvarressa. Suurempi kuin yleinen mielipide ja asetukset .. Eikä tämä tarkoita, etten noudattaisi lakeja. En vain perustele toimintaani niillä.

Vode

Viesti Kirjoittaja Vode » 20.01.2008, 14:08

No nythän tässä aletaan menemään jo henkilökohtaisuuksiin. Ylpeä? Loukkaus, näsäviisaus? Voisitko perustella ketä oon loukannu? Jos nyt kirjotetaan hieman ironisesti, niin ei kannata ottaa sitä kovasti itteensä. Sikstoisekseen kyllä täällä on ihan muut kunnostautunu seipäästä puhumisella, ite oon joutunu ohjaamaan keskustelua kakan suuntaan takasin, kun on tullu syytöksiä roskaamisesta ja ilotulitteiden ampumisesta väärään aikaan. Koetan vaan selvittää itelleni, miks on niin kamala tarve puolustaa näitä, jotka ei kakkoja kerää, siihen en oo saanu vastausta. Kauhee polemiikki tästä on ollu jo vuosia ja mä en edelleenkään ymmärrä miksei niitä voi korjata jos asetus niin sanoo? Toi sun ilmastonmuutos on ihan hyvä perustelu, mutta se on silti vastaan asetusta. Entäs moraali? Eihän tarvittais mitään lakeja, jos kaikilla ihmisillä olis samanlainen, toiset huomioonottava moraali. Tää moraali on vaan niin hyvä perustelu sille, miksei jotain lakia tai asetusta (jota ei huvita) tarvi noudattaa.

Vode

Viesti Kirjoittaja Vode » 20.01.2008, 14:10

Mistä sä tiedät mitä rotua mä olen? Ja miten tämä taas liittyi koirankakkakeskusteluun? Koittakaa nyt perustella, ehkä mäkin joskus ymmärrän miksi puolustatte niin kovasti sen kakan keräämättäjättäjiä (hieno sana) kun kerran itse sen keräätte.

Niin ja saadaanpa tällekin palstalle hieman eloa jos ei muuta.

Vastaa Viestiin