Tyhjästä polkaistu bussiterminaali?

Kaupunginosan keskustelupalsta
Asukas

Tyhjästä polkaistu bussiterminaali?

Viesti Kirjoittaja Asukas » 27.09.2007, 19:09

Oletteko tietoisia, että Kelkkapuiston kylkeen, Helsingin Energian tontille on pesiytynyt Concordian bussivarikko - piha täynnä autoja jo nyt. Siinä piti olla Helsingin Palveluautot tämän vuoden loppuun, mutta en muista missään vaiheessa kuulleeni edes juoruja siitä, että sinne tulisi bussivarikko. Tällä hetkellä sieltä ajetaan 550-jokerilinjat, mutta vuoden vaihteen jälkeen autojen määrä lisääntyy reippaasti, kun muitakin Itä-Helsingin linjoja siirtyy Concordian ajettavaksi. Onko näin, ettei tuollaista "pikkujuttua" tarvitse etukäteen kertoa asukkaille, saati kysyä heidän mielipidettään asiasta? Että vaan ajetaan 100 linja-autoa tontille, ja aletaan liikennöimään? Talviaamut klo 4 jälkeen saattavat olla mieleenpainuvia lähiasukkaille.

kimmoke

Re: Tyhjästä polkaistu bussiterminaali?

Viesti Kirjoittaja kimmoke » 07.10.2007, 09:08

Missä on Kelkkapuisto? Ei ainakaan Puotilassa, onko Vartiokylässä?

Tiinu

Re[2]: Tyhjästä polkaistu bussiterminaali?

Viesti Kirjoittaja Tiinu » 08.10.2007, 13:22

Tietääkseni Kontulassa...

myllypurolainen

Re: Tyhjästä polkaistu bussiterminaali?

Viesti Kirjoittaja myllypurolainen » 15.10.2007, 22:38

Concordian henkilöstölehti 1/2007 kirjoittaa seuraavasti:

Concordia Bus Finland Oy Ab 1/2007 Uutiset
Concordia Bus pääsee ensimmäistä kertaa Itä-Helsingin linjoille. Uusia kuljettajia tarvitaan 80.

Mårten Winqvist Liikennejohtaja
Onnitelkaamme itseämme loistavasta tuloksesta HKL:n kilpailussa. Tarjolla oli 79 auton liikenne josta Concordia Bus onnistui voittamaan liikennettä 42 auton verran. Osuutemme koko kilpailukierroksen liikenteestä on n. 50 % linjakilometreistä ja liikevaihto n. 7,5 milj. ?. Suurin osa nyt voitetusta liikenteestä sijoittuu Itä-Helsingin alueelle. Tämä alue on ollut perinteisesti Helsingin Bussiliikenteen yksin hoitamaa aluetta, johtuen pitkälti hyvin sijaitsevasta varikosta. Nyt olemme pystyneet tekemään läpimurron myös tällä alueelle. Liikenne alkaa 1.1.2008 ja sopimukset ovat voimassa viisi vuotta. Linjoille hankimme 23 uutta kaksiakselista linja-autoa.

Uudet linjat suuri haaste
Concordia Busin voitto merkitsee sitä, että ensimmäistä kertaa näillä Itä-Helsingin linjoilla näkyy muita kuin tummansinisiä linja-autoja. Siksi on erittäin tärkeää, että kaikki kuljettajat, jotka aloittavat työskentelyn näillä linjoilla, ovat varustautuneita erityisellä tsemppihengellä. Näin voimme osoittaa, että kun Concordia Bus tulee liikennöimään, myös palvelu ja laatu paranee. HKL:n kanssa tehdyissä sopimuksissa olemme lupautuneet antamaan näiden kohteiden kuljettajille erityistä perehdytystä sekä koulutusta. Tähän koulutukseen palaamme, kun tilaajan kanssa on sovittu yksityiskohdista.

Myllypuron varikko aukeaa
Avain tämän kilpailukierroksen menestykseen on ehdottomasti ollut se, että olemme pystyneet pitkällisten ja perusteellisten tutkimusten ja selvitysten jälkeen löytämään sopivan paikan varikkoa varten. Tämä paikka löytyi Helsingin Energian Myllypurossa hallinnoimalta alueelta. Tontti on melkein keskellä koko Itäkeskuksen liikennöintialuetta, mikä antaa meille loistavat toimintaedellytykset. Pienessä mittakaavassa toiminta Myllypurossa aloitetaan jo syksyllä. Varsinainen varikkotoiminta käynnistyy vuodenvaihteessa 2008, ja varikolle tulee sekä työnjohto että tilityspiste. Varikolle rakennetaan hyvät puitteet niin työntekijöille kuin työnjohdolle.

Helsingin uudet linjat
? Linjat 11 ja 16 6 autoa
? Linjat 55 ja 55A 6 autoa
? Linjat 92,92N,94,94A,94B,94N, 95,95N,97,97V&97N 24 autoa

Itä-Helsingin Concordialle myönteinen liikenne on myönteinen haaste
Tarvitsemme lisää kuljettajia jo tänä kesänä

Concordia Bus on kyennyt lisäämään markkinaosuuttaan huomattavasti viimeisen 1,5 vuoden aikana, n. 20 prosentista ensi vuodenvaihteen n. 30 prosenttiin. Tämä tarkoittaa tietenkin myös sitä, että henkilökuntaa tarvitaan jatkuvasti lisää. Tällä hetkellä rekrytoimme kuljettajia 12.8. alkavaa talviliikennettä varten. Kiinnostusta yhtiötämme kohtaan on ollut ihan mukavasti, ja näyttää siltä, että tarvittava määrä saadaan hyvin palkattua. Tarvitsemme kuitenkin edelleen lisää henkilökuntaa, etenkin vuodenvaihteessa uudelle alueelle Myllypuroon. Myllypuron varikon käynnistäminen vaatii noin 80 uutta kuljettajaa. Myös Köysikujan varikolle, Rajatorppaan tarvitsemme lisää kuljettajia jo elokuussa. Vahvistamme myös liikenteen työnjohtoa, josta tulee erillinen ilmoitus kun tämä on ajankohtaista. Itä-Helsingin uusi liikenne on meille kaikille iso haaste, mutta selviämme siitä, kun jokainen meistä tekee parhaansa. Concordia Bus liikennöi useita Helsingin sisäisiä linjoja, mutta Itä-Helsingissä ensi vuonna alkavat reitit ovat sille uusia. Tälle tontille Helsingin Myllypurossa syntyy syksyn mittaan uusi Concordia Busin varikko, jolta itäiset linjat ajetaan.

Concordia Bus Finland Oy Ab Uutiset
Ilmestyy neljästi vuodessa ? Päätoimittaja Tom Ward ? Sähköposti concordia@concordiabus.fi ? Postiosoite Klovinpellontie 5 02180 Espoo ? Ulkoasu Petri P. Pentikäinen ? Painotalo Suomenmaa, Oulu ? Painos 1000 kpl

Vastaa Viestiin