KEHÄ I ja Itäväylä - uusi liittymä

Kaupunginosan keskustelupalsta
lenkkeilijä

KEHÄ I ja Itäväylä - uusi liittymä

Viesti Kirjoittaja lenkkeilijä » 04.03.2008, 10:02

Kaupunkisuunnitteluvirastossa valmistellaan Itäkeskuksen kokonaistarkastelua Kehä I:n ja Itäväylän liittymän ympärillä olevalle alueelle. Suunnittelualue rajautuu lännessä Marjaniementien siltaan, pohjoisessa Mustapuronpolulle, idässä Brahelinnantiehen ja etelässä Kunnallisneuvoksentiehen.

Keskustelutilaisuus on tiistaina 11.3. klo 18?20, kaupunkisuunnitteluviraston auditoriossa, Kansakoulukatu 3.

Mielipiteet viimeistään 17.3.2008

Hahmotelmat ja yleissuunnitelmaluonnokset nähtävillä
4- 17.3. kulttuurikeskus Stoassa
tai netissä www.hel.fi/ ksv kohta nähtävänä nyt

Puotila -seura

Re: KEHÄ I ja Itäväylä - uusi liittymä

Viesti Kirjoittaja Puotila -seura » 07.03.2008, 21:26

Puotila -seura on antanut jo vuoden 2007 lausunnot liikenne suunnittelusta ja Citymarketin kaavasta. Kokonaissuunniteluusa, joka nyt on esillä ja lausunnolla, ei ole otettu huomioon seuran esittämiä asioita niinkuin ei myöskään järjestämämme yleisötilaisuuden toiveita. Nyt olemme uudestaan antamassa lausunto, jossa kiinnitämme huomiota liikenneratkaisuihin ym.
Terv. Pseuran puheenjohtaja

Pertti

Re[2]: KEHÄ I ja Itäväylä - uusi liittymä

Viesti Kirjoittaja Pertti » 11.03.2008, 17:48

Ääni kuuluviin!

Jos aikoinaan 80-luvulla täysin älyvapaa metrosilta onnistuttiin torppaamaan, niin kyllä tämäkin pähkähullu idea pitää saada pois suunnitelmista. Onneksi tuolla tässä vaiheessa vielä sentään näkyy 2 vaihtoehtoa, joista tunneli Itiksen kohdalla on mielestäni toteutuskelpoinen.

Toisesta vaihtoehdosta, jossa silta kulkee mm. puotilan leikkiniityn ohitse 6,5 m korkeudella, en viitsi edes aloittaa kirjoittamista. Tulisi vain painokelvotonta tekstiä...

KIIRE!

Re[3]: KEHÄ I ja Itäväylä - uusi liittymä

Viesti Kirjoittaja KIIRE! » 11.03.2008, 17:50

Mielipiteet viimeistään 17.3.2008 !!!

Ritva

Re[2]: KEHÄ I ja Itäväylä - uusi liittymä

Viesti Kirjoittaja Ritva » 14.03.2008, 12:57

Tunneli vetäisi 19 000 ja silta 16 000 autoa vuorokaudessa. Vuosaaren liikenteen ennustetaan kasvavan yli noiden määrien. Onko järkeä rakentaa vaihtoehtoa, joka jo nyt osoittautuu huonommin vetäväksi?

Kolmannen kerroksen tasalle nouseva melumuuri, 20 m etäisyydellä ikkunoista, kuuluu 60-luvun kaupunkisuunnitteluun eikä ole tätä päivää. Johan Puotinharjun puolella on havaintoesimerkkejä taloista, joiden editse kehä I:n rampit on vedetty. Kaupunkisuunnittelijat ja lautakunnat voivat käydä niiden parvekkeilla tekemässä vaikutusanalyysiä.

Pääkaupungista ulosmuuttoa valitellaan. Samalla kuitenkin edistetään suunnitelmia jotka ovat omiaan slummiuttamaan kaupunkia ja huonontamaan asumisen laatua.

Puotilalainen

Re[3]: KEHÄ I ja Itäväylä - uusi liittymä

Viesti Kirjoittaja Puotilalainen » 22.03.2008, 12:05

Siis tä? Mikä silta, mihin? Jolloinkin kuikuilen tällekin sivustolle ja nyt törmäsin johonkin siltahankkeeseenko Prisman rakentamisen vuoksi. Kertokaahan täsmällisemmnin mitä ja mikä ja mihin ollaan rakentamassa.

Terv. Rantakartanolainen Kiitos

Puotilalainen2

Re[4]: KEHÄ I ja Itäväylä - uusi liittymä

Viesti Kirjoittaja Puotilalainen2 » 22.03.2008, 13:15

http://ptp.hel.fi/hanke/

tuolta löytyy..

lenkkeilijä

enemmän kuin liittymä

Viesti Kirjoittaja lenkkeilijä » 01.04.2008, 21:36

Kyse ei ole pelkästään Itäväylä / Kehä I risteysliittymästä. Nykyinen suunnitelma ei ole vielä hyvä, mutta mielestäni on LOISTAVAA, että Itäkeskusta pyritään rakentamaan tiheämmin ja tehokkaammin peittämällä esim. Itäväylä betonikannella, jossa on asuintaloja ym.

PUOTILAN LINTUKOTOAIKA on OHITSE !

Miettikää asiaa vähän pidemmälle, Itäkeskus tulee olemaan uusi Helsingin keskus ja senaatintori ym. jää ns. vanha /historiallinen keskus. Joten Puotila on tavallaan uusi "TÖÖLÖ". Huolehditaan omasta asuinalueesta ja annetaan monimuotoisten palvelujen kasvaa lähelle. Ei se välttämättä ole paha asia, jos sitä aktiivisesti pyritään rakentavasti ohjaamaan.

Aikoinaan pystyttiin estämään maanpäälinen metro Puotilan läpi, missä nyt on kansalaisvaikuttaminen. Annetaan rakentaan Itäkeskusalue täyteen ja suojellaan perusPuotilan aluetta yhdistettynä Rustholli/Kartanopuisto/Vartiokylänlahden ulkoilureitteihin. Urheilukenttää ja yhtä koulrakennusta sekä ostarin tiettyjä palveluita. Sekä jo olemassa olevia asuinkiinteistörakennuksia ja tontteja.

Kehitys tuo pakolla oman osansa ja Nymanin pellot nauriineen sekä tuoreen maidon haku mahdollisuus on mennyttä aikaa. FAKTA: kaikille säilyy palvelut, jos lähellä on elinvoimainen keskus.

ps miettikää hetki ja sitten vasta kirjoittaa haukkumiset :-)

Ritva

Vs:enemmän kuin liittymä

Viesti Kirjoittaja Ritva » 20.10.2008, 12:50

Täsä tulee \"töölömäinen\" alue sillä ehdolla, että suunnittelun ja rakentamisen laatu on korkea ja tavoitteena on tosiaankin terveelliseen, kauniiseen ja kestävään ympäristöön pyrkiminen eikä mahdollisimman halvalla tuotettu aluerakentaminen. Puotilalaisten kannalta yksi tärkeä ratkaistava tekijä on se, miten Meripellontien liikenne tulevaisuudessa kulkee Itäkeskuksesta Vuosaaren sillalle: 6 metriä korkeaa siltaa (halparatkaisu) vai maan alla (hintava ratkaisu); jälkimmäisessä maan päällä voi olla paikallistie kevyen liikenteen väylineen ja puisto. Jos tulee silta, voit unohtaa \"töölömäisyyden\".

Lähiönleidi

Vs:enemmän kuin liittymä

Viesti Kirjoittaja Lähiönleidi » 22.10.2008, 12:05

Kertokaa mitä ihmettä tarkoitatte \"töölömäisellä\"? Töölö on yhtä kaukana rakenteellisesti ja arkkitehtoonisesti Puotilasta kuin Kallio Lauttasaaresta.
Annetaan Puotilan pysyä LINTUKOTONA, sellaisena se on hyvä.

Vastaa Viestiin