Helsingin rannat ja Tervasaaren ratikka

Alueen säännöt
Kruununhaan sivut: krunikka.fi
Kerttu

Helsingin rannat ja Tervasaaren ratikka

Viesti Kirjoittaja Kerttu » 08.03.2007, 11:05

Ei näytä tulevan loppua aprillipiloista! Näin älytöntä ehdotusta ei ole aikoihin nähty. Kuka tosissaan kannatta ja pitää tarpeellisena hienon ympäristön turmelemista tällä tavalla?
Kiitos krunikkalaisille (V-HK) vireydestä ja asiaan puuttumisesta.

Tommi

Tervetuloa uusi ratikkalinja

Viesti Kirjoittaja Tommi » 29.03.2007, 21:56

Ratikkalinja vaikuttaa hyvältä idealta. Kruununhaan ratikkayhteydet paranevat, ja samalla saadaan näppärä pyöräreitti Mustikkamaalle ja siitä itään. Jos linja suunnitellaan hyvin, Tervasaareen jää kyllä tilaa ulkoilulle.

Alkavat vähitellen kypsyttää nämä asukasyhdistykset, jotka väittävät edustavansa alueen asukkaita ja vastustavat kaikkea. Eteläiset kaupunginosat ry onnistui estämään ratikan vetämisen Merikadulle. Olisihan se nyt ihan kamalaa, jos yhteydet paranisivat!

Stadilainen

Re: Tervetuloa uusi ratikkalinja

Viesti Kirjoittaja Stadilainen » 01.04.2007, 21:34

Ratikka on hieno juttu, mutta ei sen nimissä pidä merialueita ruveta täyttämään ja vesiliikennettä estämään. Jos ei osaa arvostaa merellistä stadia, niin kannattaa muuttaa landelle asumaan.

ihmettelijä

Re: Tervetuloa uusi ratikkalinja

Viesti Kirjoittaja ihmettelijä » 22.09.2007, 10:26

Missähän päin mailmaa tämä Tomi asustaa, onko hän ikinä edes käynyt Tervasaaressa? Taitaa olla kaupunkisuunnitteluviraston bulvaani.

Tommi

Tervetuloa uusi ratikkalinja

Viesti Kirjoittaja Tommi » 15.10.2007, 12:26

Krunikassa asun ja käyn Tervasaaressa kesällä viikoittain. Ratikkalinjan voisi tehdä vaikka yksiraiteisena saaren kohdalla. Enkä ole missä tekemisissä kaupunkisuunnitteluviraton kanssa.

Krunan kundi

Re: Helsingin rannat ja Tervasaaren ratikka

Viesti Kirjoittaja Krunan kundi » 17.10.2007, 11:54

Kruunuvuorenrannan joukkoliikenneyhteyksien suunnitelma tulee nähtäville ja lausunnoille vuoden vaihteessa. Nyt pitää olla tarkkana, että asukkaiden mielipiteet välittyvät siinä vaiheessa suunnittelijoille ja kaupungin päättäjille.

Tommi

Re[2]: Helsingin rannat ja Tervasaaren ratikka

Viesti Kirjoittaja Tommi » 21.10.2007, 21:57

Kyllä, kannattaa olla tarkkana, ettei "asukasyhdistys" pääse esiintymään kaikkien krunikkalaisten edustajana. Pieni poppoo väittää edustavansa alueen asukkaita ja vastustaa kaikkea uutta. Kuinkahan monta prosenttia krunikkalaisista kuuluu yhdistykseen?

krunalainen

Re[3]: Helsingin rannat ja Tervasaaren ratikka

Viesti Kirjoittaja krunalainen » 28.10.2007, 21:32

Ihanko tosissasi uskot ratikan lisäävän viihtyisyyttä kapealla Liisankadulla? Miksi haluasit kulkea ratikalla Tervasaareen? Etkö osaa kävellä?

Tommi

Re[4]: Helsingin rannat ja Tervasaaren ratikka

Viesti Kirjoittaja Tommi » 02.11.2007, 22:22

Mistä lähtien Liisankatu on kapea? Kannattaa käydä katsomassa Keski-Euroopassa, kuinka kapeille kaduille ratikoita on laitettu. Kyllä entistä paremmat yhteydet kelpaavat minulle.

En kulje Tervasaaren ratikalla, mutta ajattelen vähän muutakin kuin omaa napaani. Helsinki tarvitsee lisää raideliikennettä ja vähemmän yksityisautoja. Asukasyhdistystä näyttää kiinnostavan vain autopaikkojen määrä (ks. kannanotto). Eivätkö krunikkalaiset osaa kävellä, pyöräillä ja kulkea julkisilla? Autotko sitä viihtyisyyttä lisäävät? Autoliikenne kasvaa tätä vauhtia melkoista vauhtia, ja siitä on muutakin haittaa kuin melu. Kannattaa tutustua liikenne-ennusteisiin.

Sitä paitsi Tervasaaren kautta pääsisi uutta siltaa näppärästi fillarilla Mustikkamaalle ja siitä eteenpäin. Mikäs siinä olisi pyöräillessä uimaan Mustikkamaalle? Suosittelen katsomaan Tervasaaressa, kuinka hyvin nykyisen kävelytien kohdalle mahtuisi yksi ratikkaraide.

Krunan kundi

Re[5]: Helsingin rannat ja Tervasaaren ratikka

Viesti Kirjoittaja Krunan kundi » 04.11.2007, 15:38

Laajasaloon suunniteltua ratikkayhteyttä ei olla sijoittamassa Tervasaaren kannakselle tai Tervasaaren kävelytien kohdalle, vaan sille täytettäisiin nykyisille merialueille Tervasaaren viereen laajat pengerrykset ja vallitukset, jolloin merellinen maisemakuva turmeltuisi laajoilta alueilta. Järkevämpää olisi toteuttaa joukkoliikenneyhteys kantakaupungista Laajasaloon Katajanokan kautta metrotunnelina. Siihen varaudutaan joka tapauksessa.

Vastaa Viestiin